DERS ADI

: SERAMİK-ÇİNİ TEKNOLOJİSİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 5111 SERAMİK-ÇİNİ TEKNOLOJİSİ I SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ATİLLA CENGİZ KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; Genel Seramik -Çini Sanatın tarihçesini öğretmek, Selçuklu dönemi seramiklerinin genel özellikleri, teknik özelliklerini teorik ve uygulamalı olarak öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Selçuklu Seramik Çini tarihçesini bilmesi,
2   Selçuklu Seramik-Çininin teknik farklılıklarının öğrenebilmesi,
3   Selçuklu Seramik ve Çini ürünlerinin teknolojik açıdan sınıflandırabilmesi,
4   Selçuklu Seramik ve Çinilerini araştırılıp uygulanabilmesi
5   Sunum yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Selçuklu Çinleri
2 Selçuklu Çinlerinin dönem özellikleri
3 Selçuklu Çinlerinin yeniden üretimi
4 Selçuklu Çinlerinin sır, boya özelikleri
5 selçuklu döneminde üretim merkezleri
6 Hammaddeleri
7 Çamur özellikleri
8 Sırça özellikleri
9 Boya özellikleri
10 Şekillendirme
11 Kurutma
12 Fırça kullanımı, Dekorlama
13 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, M.Ü. Güzel Sanatlar Yayınları 2 istanbul, 1983
Seramik Teknolojisi ve Uygulaması,H.Hüseyin Tanışan- Zeliha Mete,birlik Matbaası, söyüt 1988.
Endüstiriyel Seramikler,Güner sümerAnadolu Üniversitesi yayınları,no 377,Eskişehir,1990
İznik Seramikleri , Atasoy Nurhan-Raby,Julian, Alexsandra Pres, London .
Seramik teknolojisi Sır, Seramik Boyaları ve Seramik Dekorasyon teknikleri, Faruk İşmar, İstanbul Devlet Tatbiki G.S.Y.O yayınları İstanbul,1972
Yardımcı kaynaklar:
Sanayi madenleri,Yüksel Önem,Kozan ofset Mat. San. ve Tic. Ltd. Şti, Ankara, 2000
Seramik Astarları,Zehra Çobanlı,Anadolu üniversitesi Yayınları no:919, Eskişehir,1996
İndirgenme sırlarının araştırılması ve uygulaması, Atilla Cengiz Kılıç ,lisans tezi, D.E.Ü. G.S.F. Seramik cam bölümü,İzmir,1992, - ÖNEY ,Gönül; Türk Çini Sanatı, yapı kredi yayınları , RIFAT ÇİNİ,Türk Çiniciliğinde Kütahya,Uycan Yayınları,İstanbul








Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders programı içersinde teorik ve uygulamalı olarak işlenecektir. Uygulamalar Selçuklu Seramik Çinileri üzerinde yoğunlaşacaktır. Elde edilen sonuçlar sınıf ortamında tartışılacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 PRJ Proje
3 LAB Laboratuvar
4 FN Final
5 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 + PRJ * 0.40 + LAB * 0.20 +FN * 0.20
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PRJ * 0.40 + LAB * 0.20 + BUT * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Teorik ve uygulamalı bir ders olduğu için hem teorik bilgi ölçümü, hem de uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi şeklinde olacaktır.

Değerlendirme Kriteri


Dersin Değerlendirmesi; Final, Ara sınav, proje ve Laboratuar çalışmaları olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders Laboratuar ortamın da işleneceğinden sağlıklı çalışma olanağı sağlamak için ve önceden belirtilmiş kurallara uyum aranacaktır. Devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 2 15 30
Uygulama sınavına hazırlık 1 20 20
Laboratuvar defteri hazırlama 13 4 52
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1545
ÖK.2544
ÖK.34511
ÖK.44534111
ÖK.53323