DERS ADI

: TARİHİ ÇEVRE BİLİNCİ VE RES.KAVRAMALARI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 5127 TARİHİ ÇEVRE BİLİNCİ VE RES.KAVRAMALARI I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BİNNUR GÜRLER

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Uygarlık tarihinin erken dönemlerinden Orta Çağ a kadar tarihi çevreye karşı yönelik algı, koruma ve değerlendirme çabalarıyla bunların sonuçlarının kavranmasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Antik Çağ da tarihi çevrenin ne ifade ettiğinin öğrenilebilmesi.
2   Antik Çağ da tarihi çevre algısının nedenlerinin kavranabilmesi.
3   Antik Çağ da korumanın nedenlerinin öğrenilebilmesi.
4   Orta Çağ da tarihi çevrenin ne ifade ettiğinin öğrenilebilmesi.
5   Orta Çağ da tarihi çevre algısının nedenlerinin kavranabilmesi.
6   Orta Çağ da korumanın nedenlerinin öğrenilebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihi çevre algısıyla ilgili nedenlerin değerlendirilmesi.
2 Yerleşim düzeni meselesi ve tarihi çevre.
3 Mezopotamya ve tarihi çevreye yaklaşım.
4 Mısır uygarlığı ve tarihi çevre algısı.
5 Troia ve tarihi çevresi.
6 Myken ve Girit sarayları.
7 Atina kenti ve Yunan dünyasında tarihi çevre.
8 Büyük İskender ve kent politikası.
9 Roma İmparatorluğu ve imparatorluk projesi.
10 Hadrianus ve koleksiyonculuk.
11 Verres davası.
12 Bizans ta tarihi çevre.
13 Bizans ta tarihi çevre.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erder, Cevat. Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Yayınları, Ankara 1971.

Yardımcı kaynaklar:
Darvill, Timothy. The concise Oxford dictionary of archaeology Oxford : Oxford University Press, 2003.
Carman, John Archaeology and heritage : an introduction London : Continuum, 2002.
Whitley, James. The archaeology of ancient Greece Cambridge, U.K.: Cambridge University Press, 2001
The archaeology of urban landscapes : explorations in slumland / edited by Alan Mayne and Tim Murray. Cambridge U.K.: Cambridge University Press, 2001.
Yenim,Muhsin. The Izmir Museums and the archaeology of some ancient cities İzmir : Ege Üniversitesi , 1969.
Etienne, Roland, Antik yunan bir keşfin arkeolojisi / Roland Etienne, Françoise Etienne ;çev.Ali Berktay İstanbul : YKY, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel malzemelerin yoğun olduğu sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1-3 Ara sınavda sorulacak sorularla değerlendirilecektir.
ÖÇ4-6 Final sınavında sorulacak sorularla değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

binnur.gurler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 15.30-16.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 50 50
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.153532
ÖK.253532
ÖK.353532
ÖK.453532
ÖK.553532
ÖK.653532