DERS ADI

: TURİZMDE ÇİNİ VE SERAMİK OBJE TASARIMI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 5148 TURİZMDE ÇİNİ VE SERAMİK OBJE TASARIMI II SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ATİLLA CENGİZ KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; Turizmde kültürün yeri ve kültür ürün ilişkisi hakkında araştırmalar yaptırmaktır. Uygulama olarak da bir bölge veya eser seçilerek araştırmalar yaptırmak, elde edilen bilgiler dahilinde kültürel bir ürün tasarlamayı ve uygulatmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Turizm ve kültürü ilişkilendirebilmesi
2   Kültür ürün ilişkilendirebilmesi,
3   Kültürel bir ürün tasarlayabilmesi
4   Kültürel bir ürün tasarlayıp uygulayabilmesi,
5   Sunum yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Turizm ile kültür ilişkisi
2 Turizm ile kültür ilişkisi
3 Turizm ile kültür ilişkisi
4 Kültür ürün ilişkisi, (Bir eser veya bir bölge seçilecek]
5 Kültür ürün ilişkisi, (Bir eser veya bir bölge seçilecek]
6 Kültür ürün ilişkisi, (Bir eser veya bir bölge seçilecek]
7 Tasarım aşaması
8 Tasarım aşaması uygulama
9 Uygulama
10 Uygulama
11 Uygulama
12 Sunum hazırlığı
13 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, M.Ü. Güzel Sanatlar Yayınları 2 istanbul, 1983
Seramik Teknolojisi ve Uygulaması,H.Hüseyin Tanışan- Zeliha Mete,birlik Matbaası, söyüt 1988.
Endüstiriyel Seramikler,Güner sümerAnadolu Üniversitesi yayınları,no 377,Eskişehir,1990
İznik Seramikleri , Atasoy Nurhan-Raby,Julian, Alexsandra Pres, London .
Seramik teknolojisi Sır, Seramik Boyaları ve Seramik Dekorasyon teknikleri, Faruk İşmar, İstanbul Devlet Tatbiki G.S.Y.O yayınları İstanbul,1972
Yardımcı kaynaklar:
Sanayi madenleri,Yüksel Önem,Kozan ofset Mat. San. ve Tic. Ltd. Şti, Ankara, 2000
Seramik Astarları,Zehra Çobanlı,Anadolu üniversitesi Yayınları no:919, Eskişehir,1996
İndirgenme sırlarının araştırılması ve uygulaması, Atilla Cengiz Kılıç ,lisans tezi, D.E.Ü. G.S.F. Seramik cam bölümü,İzmir,1992, ÖNEY ,Gönül; Türk Çini Sanatı, yapı kredi yayınları , RIFAT ÇİNİ,Türk Çiniciliğinde Kütahya,Uycan Yayınları,İstanbul,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders program dahilinde teorik ve uygulamalı olarak işlenecektir. Uygulamalar bitmiş bir ürün haline dönüştürülecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 PRJ Proje
3 LAB Laboratuvar
4 FN Final
5 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 + PRJ * 0.40 + LAB * 0.20 +FN * 0.20
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PRJ * 0.40 + LAB * 0.20 + BUT * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Teorik ve uygulamalı bir ders olduğu için hem teorik bilgi ölçümü, hem de uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi şeklinde olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirmesi; Final, Ara sınav, proje ve Laboratuar çalışmaları olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders Laboratuar ortamın da işleneceğinden sağlıklı çalışma olanağı sağlamak için ve önceden belirtilmiş kurallara uyum aranacaktır. Devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 2 13 26
Uygulama 2 13 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Tasarım Projesi 1 70 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.3431113211
ÖK.43543114411
ÖK.5213