DERS ADI

: TARİHİ ÇEVRE BİLİNCİ VE RES.KAVRAMLARI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 5162 TARİHİ ÇEVRE BİLİNCİ VE RES.KAVRAMLARI II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BİNNUR GÜRLER

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Orta Çağ dan 19. yüzyıla kadar tarihi çevreye karşı yönelik algı, koruma ve değerlendirme çabalarıyla bunların sonuçlarının kavranmasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Orta Çağ dan 19. yüzyıla kadar tarihi çevrenin ne ifade ettiğinin öğrenilebilmesi.
2   Orta Çağ dan 19. yüzyıla kadar tarihi çevre algısının nedenlerinin kavranabilmesi.
3   Orta Çağ dan 19. yüzyıla kadar korumanın nedenlerinin öğrenilebilmesi.
4   Koruma ile ilgili yasal düzenlemelerin izlenebilmesi.
5   Tarihsel süreçte uygulamaların eleştirilerinin yapılabilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Roma da Orta Çağ a geçiş hazırlığı.
2 Dindeki gelişmenin etkisi.
3 Kişisel eğilimler.
4 Kamusal davranışlar.
5 Klasiğe dönüş.
6 Barok ve Rokoko Roma.
7 1750 den sonra Roma.
8 Anıtlara etkin saygı çağı.
9 Bilinçli araştırma devri. Bilinçli eleştiri.
10 Vitruviusçuluk.
11 Bonopart devri.
12 Kamusal bilinçlenme.
13 Kamusal bilinçlenme.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erder, Cevat. Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Yayınları, Ankara 1975.
Aston, Michael. Interpreting the landscape : landscape archaeology and local history London: Routledge, 2006.
Shaw, Wendy M. K. Osmanlı müzeciliği : müzeler, arkeoloji ve tarihin görselleştirilmesi = Possessors and possessed : museums, archaeology, and the visualization of history in the late Ottoman ; çeviren Esin Soğancılar. İstanbul : İletişim, 2004.
Başgelen, Nezih. İstanbul tarihi yarımada ve arkeoloji, 1860-1960 [genel bir bakış]. İstanbul : Arkeoloji ve Sanat, 2007.
Settlement, subsistence, and social complexity : essays honoring the legacy of Jeffrey R. Parsons / edited By Richard E. Blanton.Los Angeles : Cotsen Institute Of Archaeology, University Of California, Los Angeles, 2005.
Osmanlı arkeolojisi / ed. Uzi Baram and Lynda Carroll ; çev. Bilgi Altınok. İstanbul : Kitap Yayınevi, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel malzemelerin yoğun olduğu sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1-3 Ara sınavda sorulacak sorularla değerlendirilecektir.
ÖÇ4-5 Final sınavında sorulacak sorularla değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

binnur.gurler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 16.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.152523
ÖK.252523
ÖK.352523
ÖK.452523
ÖK.552523