DERS ADI

: SIR VE BOYA TEKNOLOJİSİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SER 5040 SIR VE BOYA TEKNOLOJİSİ II SEÇMELİ 2 4 0 8

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. HALİL YOLERİ

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencinin lisans eğitiminde kazandığı seramik teknolojisi ve sır teknolojisi konularındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, her yıl belirlenen bir konu ile ilgili kapsamlı araştırmalar yapabilmesini ve bu araştırmalar doğrultusunda uyguladığı deneysel çalışmaları bir tez niteliğinde sunabilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Verilen konu doğrultusunda kapsamlı bir araştırma yapabilmesi,
2   Almış olduğu dersler sonucu kazandığı teknoloji bilgisini kullanarak ve yapmış olduğu araştırmalar doğrultusunda kendi özgün reçetelerini oluşturabilmesi,
3   Konu ile ilgili deneysel laboratuar uygulamalarını yapabilmesi,
4   Ulaşmış olduğu bilgileri ve uygulamaları ekip çalışması uyumluluğu ile bir tez formatında bir araya getirebilmesi ve sunabilmesini,
5   Hazırlamış olduğu çalışmayı yazılı veya sözlü olarak ifade edebilmesi ve savunabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve dersin hedefleri üzerine konuşma, verilecek projenin tanıtılması
2 Öğrencinin konu ile ilgili araştırma yapması
3 Öğrencinin konu ile ilgili araştırma yapması
4 Öğrencinin konu ile ilgili araştırma yapması
5 Öğrencinin konu ile ilgili araştırma yapması
6 Araştırmaların gözden geçirilmesi ve deneysel çalışmalar için reçetelerin onaylanması.
7 Laboratuar çalışmaları
8 Laboratuar çalışmaları
9 Laboratuar çalışmaları
10 Sonuçların değerlendirilmesi
11 Laboratuar çalışmaları
12 Laboratuar çalışmaları
13 Sonuçların değerlendirilmesi
14 Sunuma hazırlık ve rapor hazırlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Rodes, Daniel, Clay and Glazes for The Potter, Chilton Book Company Radnor, Pennsylvania, 1973
Fournier, R., Illustrated Dictionary of Practical Pottery, A&C Black, Krause Publications, London, 2000
Sutherland, B., Glazes from Natural Sources, A&C Black, London, 2005
Hopper, Robin, The Ceramic Spectrum, Krause Publications, USA, 1984
Hamer, F.J., The Potter s Dictionary of Materials and Technigues, A&C Black, Pennsylvania Press, London, 2004
Yardımcı kaynaklar: Ceramic Monthly, Ceramic Art And Perseption, Ceramic Technical, Neu Ceramic, Ceramic De Verre, Seramik Federasyonu Dergisi. Seramik teknolojisi üzerine yazılmış yabancı ve Türk yayınlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Gözden Geçirme Çalışmaları
Projenin üzerine yapılan araştırmaların, öğrenci ile beraber irdelenmesi. Öğrencinin uygulama yapmaya yönlendirilmesi.
2. Laboratuar Çalışmaları
Onaylanan reçetelerin üretimi sürecinde, uygulamanın denetlenmesi ortaya çıkan problemler ve çözümleri üzerine tartışma, uygulama yöntemlerine ait teorik bilgilerin aktarılması
3. Sunum
Öğrencinin yaptığı araştırmayı ve uygulamasını bir araya getirdiği sunum dosyasının incelenmesi eksiklerin öğrenciler ile birlikte tartışılması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RPR RaporHzr
2 LAB Lab/Atölye
3 DLG Derse İlgi
4 BNS Başarı Notu RPR * 0.70 + LAB * 0.20 + DLG * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Öncelikle değerlendirme uygulaması sonuçlanmış, bitmiş çalışma üzerinden yapılacaktır.
2. Dersin değerlendirmesinde, öğrencinin araştırma ve uygulamasını savunması ve sunum dosyası değerlendirilecektir.
4. Öğrencinin derslere devamı, katılımı, soru ve yanıtlarının derse katkısı değerlendirilecektir

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.yoleri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi:13:30-15:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ve laboratuar çalışmaları) 10 8 80
Rapor Hazırlama 1 25 25
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.145555554245554
ÖK.245555555244554
ÖK.345555555244554
ÖK.445555555244554
ÖK.545555554244555