DERS ADI

: TIBBİ LABORATUVAR KALİTE UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TLS 2014 TIBBİ LABORATUVAR KALİTE UYGULAMALARI SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ DİLEK ÇIMRIN

Dersi Alan Birimler

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri

Dersin Amacı

Tıbbi laboratuvarlarda, tüm analiz çalışmalarında uygulanması gereken kalite
çalışmaları için gerekli teorik bilgiyi edinmelerini ve pratikte uygulayacakları
beceriyi kazanmalarını amaçlamaktadır.
Bu ders ile Laboratuvar çalışmalarında kalite güvencesi sorunlara çözüm odaklı
yaklaşarak, bireysel veya organizasyonel sorun kaynaklarını öngörebilme, bu sorunlara
ilişkin önceden önlem alabilme ve sorunları yaratıcı bir biçimde çözme becerilerinin
gelişmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İş yaşamında karşılaşılan kalite güvence sorunları üzerinde sorun kaynaklarına ve çözümüne ilişkin sistematik düşünce yeteneğini geliştirir.
2   Karşılaşılabilecek kalite güvence sorunlarını sahip olduğu teorik bilgileri kullanarak çözümleyebilir.
3   Sorunlara ve çözümüne bütünsel açıdan bakma becerisini geliştirebilir.
4   Tıbbi laboratuvarda kalite kurallarını uygulayarak gösterebilir
5   Tıbbi biyokimyasal ve mikrobiyolojik analizlerde analiz öncesi, analiz ve analiz sonrası aşamalarda uygulanacak olan kalite kurallarına ilişkin bilgi ve becerileri uygulayarak gösterebilir.
6   Tıbbi biyokimyasal ve mikrobiyolojik testlerin sonuçlarını değerlendirme konusunda kalite kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri uygulayarak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Tıbbi Laboratuvarlarda Kalite süreçleri
3 Preanalitik Süreç
4 Preanalitik süreç
5 Mikrobiyolojik süreçlerde analitik süreç
6 Mikrobiyolojik süreçlerde analitik süreç ve kalite kontrol
7 Biyokimyasal süreçlerde analitik süreç
8 Biyokimyasal süreçlerde analitik süreç ve kalite kontrol
9 Postanalitik süreç
10 postanalitik süreç
11 Referans aralıkları ve ölçüm belirsizliği
12 Tıbbi laboratuvarda kalite güvencesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas
Kitapçılık, 2002
2. ISO 15189
3.Tietz laboratuvar testleri klinik kılavuzu Kaya emerk güneş kitabevi 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS ArasınavTeo
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard.doç.dr.Dilek ÇIMRIN dilek.cimrin@deu.edu.tr 24724

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hergün

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 45

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.45555555555
ÖK.555555555555
ÖK.655555555