DERS ADI

: BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM PROGRAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BAE 2002 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ERKAN GÜNAY

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

1.Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklamak 2.Eğitim programının temel öğelerini açıklamak 3.Amaç türlerini bilmek ve amaçları sınıflandırmak 4.Öğretme yaklaşımlarını açıklamak 5.Öğretim yöntem ve tekniklerini açıklamak 6.Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlamak 7.Plan türlerini açıklamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Beden Eğitimi programı geliştirme bilgisi
2   2. Beden Eğitimi programı değerlendirme becerisi
3   3. Program geliştirme temel kavramlarını bilir.
4   4. Programı tasarımı ve modelleri geliştirir
5   5. Program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Giriş
2 2. Program Geliştirme ile İlgili Temel Kavramlar, Program Türleri, Eğitim Programının Öğeleri
3 3. Program Geliştirme Süreci
4 4. Program Geliştirme Süreci
5 5. Beden Eğitiminde Amaçlar, Amaç Türleri, Amaçların Sınıflandırılması, Amaçların Yazılması
6 6. Beden Eğitiminde Amaçlar, İçeriğin Seçilmesi ve Düzenlenmesi
7 7. Öğrenmenin Koşulları, Öğretme-Öğrenme Süreci,Önkoşul Öğrenmeler,Öğretim Hizmeti ve Öğeleri
8 8. Vize sınavi
9 9. Öğretme Durumlarının Düzenlenmesi, Öğretme Durumunun Niteliği, Öğretme Yaklaşımları, Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Eğitim Araç ve Gereçleri
10 10. Öğretme Durumlarının Düzenlenmesi
11 11. Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi, Ölçme ve Değerlendirme Kavramları ,Test Türleri, Test Hazırlama Süreci, Soru Türleri ve Soru Yazma, Not Verme
12 12. Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
13 13. Öğretimde istatistiksel uygulamalar
14 14. Öğretimde Planlama Öğretimde Planlamanın Önemi , Plan Türleri, Planların Hazırlanması
15 15. Öğretimde Planlama Öğretimde Planlamanın Önemi , Plan Türleri, Planların Hazırlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Saylan, N. (1995). Eğitimde Program Tasarısı: Temeller-Prensipler-Teknikler. Balıkesir: İnce Ofset. Sönmez, Veysel (1993). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Genişletilmiş dördüncü baskı. Ankara: Adım Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi
Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Yerleşkesi 35340 İnciraltı/İZMİR
Erkan.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.135
ÖK.2453
ÖK.344
ÖK.45
ÖK.55