DERS ADI

: AİLE PSİKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3045 AİLE PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İNCİ BOYACIOĞLU BAL

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Ders kapsamında ailenin temelini oluşturan ilişki örüntülerinin ve ilişkili yaklaşımlarının anlaşılması, aile ve bireylerin ruh sağlığını etkileyen koşulların anlaşılması, aile içi çatışma ve şiddetin doğurduğu sonuçların irdelenmesi ve aile terapilerine ilişkin genel bilginin edinilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Evlilik ve aile ilişkisinin kavranması, evliliğin sosyolojik bir vaka olarak değerlendirilebilmesi
2   Aile teorilerinin ve bunların temel varsayımlarının kavranabilmesi
3   Aile içi çatışma ve şiddet kavramlarına ilişkin bilgi sahibi olunması
4   Aile içi çatışma ve şiddetin öncül ve sonuçlarına ilişkin bilgi sahibi olunması
5   Koruyucu aile kavramına dair bilgi sahibi olunması
6   Aile çalışmalarında yararlanılan güncel psikoterapi müdahalelerine ilişkin bilgi edinilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin ve gerekliliklerin tanıtımı, aile kavramı
2 Ailenin tanımı, işlevleri ve aile türleri
3 Evlilik, aile ve toplumsal cinsiyet
4 Aileye kuramsal bakışlar: İşlevsel ve yapısalcı yaklaşımlar
5 Aileye kuramsal bakışlar: İşlevsel ve yapısalcı yaklaşımlar (devam)
6 Aile işlevselliğinin olumlu yönleri
7 Ailede roller, koruyucu aile modelleri ve uygulamaları
8 Sınav
9 Çocuk yetiştirme modelleri ve anlayışları
10 Aile içi çatışmalar: Yetişkin odaklı problemler
11 Aile içi çatışmalar: Çocuk odaklı problemler
12 Psikopatolojide aile etkileri
13 Aile içi şiddet: Tanımlar ve çözüm önerileri
14 Aile terapisi uygulamalarına genel bakış

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi, Koç Üniversitesi Yayınları: İstanbul
2. Yörükoğlu, A. (2000). Değişen Toplumda Aile ve Çocuk, 6. Baskı, Özgür: İstanbul
3. Bray, J. H., Stanton, M. (2009). The Wiley-Blacwell Handbook of Family Pschology, Wiley-Blacwell: U.K.
4. Rohner,R. P., Khaleque, A., Ed. (2005). Handbook fort he >Study of Parental Acceptance and Rejection, Rohner Research Publications: U.S.A.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Toplam iki sınav yapılacaktır. Sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

inci.boyacioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:30 - 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15554444
ÖK.25554444
ÖK.35554444
ÖK.455554
ÖK.5445555445
ÖK.65555544