DERS ADI

: BİLİŞSEL İŞLEV DEĞERLENDİRMELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6012 BİLİŞSEL İŞLEV DEĞERLENDİRMELERİ SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SERAP AKFIRAT

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bilişsel işlevlere odaklanan klinik nöropsikoloji ve nörobilim ile ilgili temel kuram ve uygulamaları incelemek, bu alandaki genel durum ve rahatsızlıklara yönelik değerlendirme ilke ve araçlarını gözden geçirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klinik nöropsikoloji ve nörobilimin temel kavram ve kuramlarını tanımlayabilmesi
2   Temel işlevler ve problemleri birbirinden ayrıştırabilmesi
3   Bu alandaki klinik rahatsızlıkları ve genel özelliklerini kavrayabilmesi
4   Başvuru gerekçesine göre değerlendirme sürecini örneklendirebilmesi
5   Bilişsel işlevleri değerlendiren bir dizi ölçüm aracını içeriği ile listeleyebilmesi beklenmektedir.
6   Bilişsel işlevleri değerlendiren güncel kuram ve çalışmaların takip edilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, nörobilim ve nöropsikolojiye giriş
2 Sinir sistemi ve nöroanatomi
3 Nöropatoloji-Nörodejeneratif bozukluklar
4 Nöropatoloji-Edinilmiş bozukluklar
5 Nöropsikolojik rahatsızlıkların psikososyal sonuçları
6 Klinik nöropsikoloji Uygulamaları
7 Klinik görüşme
8 Zihinsel yetenek testleri
9 Bellek işlevleri testleri
10 Nöropsikolojik test bataryaları
11 Bilişsel rehabilitasyon
12 Psikofarmakoloji
13 Pediatric nöropsikoloji
14 Geriatric nöropsikoloji

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Holtz, J. L. (2010). Applied Clinical Neuropsychology. New York: Springer Publishing Company
Haberland, C. (2007). Clinical Neuropathology: Text and Color Atlas. New York: Demos Medical Publishing Inc.
Synder, P. J. (2006). Clinical Neuropsyhology: A Pocekt Handbook for Assessment. New York: APA Publishing.
Lezak, M. D. (2004). Neuropsychological Assessment. Oxford: Oxford University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru-cevap
Ders
Tartışma
Ödev
Rapor

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Arasınav
2. Ödev
3. Final

Değerlendirme Kriteri


ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 3-5: Ödev/rapor ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.akfirat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 1 15 15
Kitap Okuma 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 217

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1454
ÖK.2455
ÖK.3545
ÖK.44545
ÖK.5445445
ÖK.6