DERS ADI

: SÜRDÜRÜLEBİLİR TİYATRO VE SAHNE TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5145 SÜRDÜRÜLEBİLİR TİYATRO VE SAHNE TASARIMI SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ IŞINSU ERSAN ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sürdürülebilirlik kavramı ve sürdürülebilir tiyatro anlayışından yola çıkarak geri dönüşüm ve ileri dönüşüm bağlamında sahne tasarımı anlayışını analiz eden araştırmalar yaparak alana katkıda bulunmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sürdürülebilirlik kavramı hakkında teorik bilgi edinme becerisini geliştirmesi
2   Sürdürülebilir tiyatro ile ilgili genel eğilimler hakkında fikir sahibi olması
3   Yeni bir sahne tasarımı anlayışı üzerine yaratıcı düşünce geliştirmesi
4   Bilimsel araştırma yapabilmesi ve sonuçlarını değerlendirebilmesi
5   Geridönüşüm ve ileridönüşüm uygulamaları ile ilgili pratikleri çözümleyebilmesi
6   Karşılaştırma temelinde yorum ve eleştiri yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Sürdürülebilirlik- çevre ve endüstri
2 2 Sürdürülebilirlik-günlük yaşam
3 3 Sürdürülebilirlik-sanat
4 4 Geridönüşüm ve ileridönüşüm uygulamaları
5 5 Geridönüşüm ve ileridönüşüm uygulamaları
6 6 Geridönüşüm ve ileridönüşüm uygulamaları
7 7 Sürdürülebilir tiyatro anlayışı
8 8 Sürdürülebilir tiyatro anlayışı
9 9 Sürdürülebilir tiyatro anlayışı
10 10 Sürdürülebilir tiyatro anlayışı (Seminer)
11 11 Sürdürülebilir sahne tasarımı- örnekler ve tartışma
12 12 Sürdürülebilir sahne tasarımı- örnekler ve tartışma
13 13 Sürdürülebilir sahne tasarımı- örnekler ve tartışma
14 14 Sürdürülebilir sahne tasarımı (Seminer)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Witham, B. (2013). A Sustainable Theatre: Jasper Deeter at Hedgerow. Springer.
Ugbada, A. E., & Ushie, A. D. (2015). Understanding Empowerment For Sustainable Development In Nigeria: A Theatre And Participatory Communication Approach. Journal of Integrative Humanism Ghana, 116.
Beer, T., & Hes, D. (2017). Sustainability in production: Exploring eco-creativity within the parameters of conventional theatre. Behind the Scenes: Journal of theatre production practice, 1(1), 4.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal alanla ilgili teorik bilgilendirme, araştırmaların seminer formunda sunumu ve tartışma, örneklerin ilgili kavramlar bağlamında değerlendirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içinde verilen ödevlerle (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ödev teslim ve seminer sunumlarının akademik çerçevede tamamlanması, güncel ve doğru kaynak kullanımı önemlidir.
Dersin % 70 ine katılım zorunludur.
Öğrenciler, derslerde konu edilecek makaleleri okumakla yükümlüdür.
Ödev teslim ve seminer sunumlarının akademik çerçevede zamanında tamamlanması, güncel ve doğru kaynak kullanımı zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isinsu.ersan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 9 45
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 15 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.355555
ÖK.4355555
ÖK.5555555
ÖK.6355555