DERS ADI

: SANATTA YARATICI SÜREÇ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 5039 SANATTA YARATICI SÜREÇ I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Resim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AHMET FEYZİ KORUR

Dersi Alan Birimler

Resim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, tarihsel bağlamda plastik sanatlarda görülen gelişmeleri baz alarak, yaratıcılığın kuramsal ve güncel sorunlarını ele almaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanata ilişkin temel kavramlar konusunda sahip olduğu bilgileri geliştirmesi beklenmektedir.
2   Tarihsel bağlamda kültürel değer bütünlüğünü oluşturan ilke ve kıstasların gelişmesini anlaması beklenmektedir.
3   İdeolojik bağlamda sanatın konumunu anlaması beklenmektedir.
4   Yaratıcılık kavramının çeşitli boyutları hakkında kavrayışını geliştirmesiı beklenmektedir
5   Çağdaş sanat ve sorunları üzerinde yoğunlaşarak sanatsal yaratıcılığa açılım sağlaması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Yaratma eylemi nedir (Gill )Deleuze)
3 Yaratma eylemi nedir (Gill )Deleuze)
4 Estetiğin Kötülenişi: Duchamp ve Newman (Donald Kuspit)
5 Estetiğin Kötülenişi: Duchamp ve Newman (Donald Kuspit)
6 Semiyotik Anti-Özne (Donald Kuspit)
7 Semiyotik Anti-Özne (Donald Kuspit)it)
8 Öncü Sanatın Çöküşü ve Gelenek ve Güzelliğin Dönüşü-Kavramsal Babil Kulesi Olarak Yeni-Onuncu On Yıl , (Donald Kuspit)
9 Öncü Sanatın Çöküşü ve Gelenek ve Güzelliğin Dönüşü-Kavramsal Babil Kulesi Olarak Yeni-Onuncu On Yıl , (Donald Kuspit)
10 Sanatın Komplosu (Jean Baudrillard)
11 Yaratma Cesareti, (Rollo May)
12 Yaratma Cesareti, (Rollo May)
13 Kitsch vs Sanat
14 Kitsch vs Sanat

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yaratma Cesareti (Rollo May).
Oyun ve Gerçeklik (Donald W. Winnicott)
Sanat ve Sanatçılar Üzerine (Sigmund Freud)
Sanat Problemleri (Susanne K. Langer)
Sanat Teori Eleştiri (Ahmet Feyzi Korur)
İki Dünyanın Hikâyesi (A. Feyzi Korur)
Art Studio Supervision with or without Exposure (Adem Gemç & A. Feyzi Korur)
Kitsch Üzerine (Odd Nerdrum)
Sanatın Toplumsal Tarihi (Arnold Houser)
Sanatın Sonu" (Donald Kuspit)
Semiyotik Anti-Özne (Donald Kuspit)
Öncü Sanatın Çöküşü ve Gelenek ve Güzelliğin Dönüşü-Kavramsal Babil Kulesi Olarak Yeni-Onuncu On Yıl , (Donald Kuspit)
Sanatın Sonundan Sonra (Arthur C. Danto)
Felsefe Nedir (Gill Deleuze)
Görsel Düşünme (Rudolf Arnheim)
Art and Visual Perception (Rudolf Arnheim)
Resimde Estetik Süreç: Vincent Desiderio, Eric Fichl, Anselm Kiefer (Zehra Çiçek)
Sanatın Komplosu (jean Baudrillard)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders öncesi verilen kaynakları okuyunması, ders içi tartışmalar, dönem ödevi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum/Rapor
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tarihsel bağlamda sanatsal yaratıcılık kavramını çeşitli boyutlarıyla kavramak ve ders içi tartışmalara katılım önemlidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders içi disiplini bozucu davranışlardan kaçınmak önemlidir..

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

feyzi.korur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 11:15:-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 7 105
Ödev Hazırlama 5 1 5
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1444
ÖK.2444
ÖK.3444
ÖK.4444
ÖK.5444