DERS ADI

: SANATTA YARATICI SÜREÇ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 5040 SANATTA YARATICI SÜREÇ II SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AHMET FEYZİ KORUR

Dersi Alan Birimler

Resim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sanatsal yaratıcılığın sistematik çözümlemeleriyle, tarihsel bağlamda gelişen bu sürecin güncel sorunlarını ele almaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanata ilişkin temel kavramlar konusunda kavrayışını geliştirmesi beklenmektedir.
2   Tarihsel bağlamda kültürel değer bütünlüğünü oluşturan ilke ve kıstasların gelişmesini anlaması beklenmektedir.
3   Sanatı çeşitli bağlamlarda (ideolojik, toplumsal, psikolojik, felsefi) değerlendirmesi beklenmektedir.
4   Yaratıcılık kavramının çeşitli boyutları hakkında kavrayışını geliştirmesi beklenmektedir
5   Çağdaş sanat ve sorunları temelinde sanatsal yaratıcılık meselesini ele alması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Görsel Düşünme;, (Rudolf Arnheim)
2 Görsel Düşünme;, (Rudolf Arnheim)
3 Sanat ve Görsel Algı, (Rudolf Arnheim)
4 Sanat ve Görsel Algı, (Rudolf Arnheim)
5 Oyun ve Gerçeklik, (D. W. Winnicott)
6 Oyun ve Gerçeklik, (D. W. Winnicott)
7 Sanat Problemleri (Susanne Langer)
8 Sanat Problemleri (Susanne Langer)
9 Art Studio Supervision with or without Exposure (Adem Gemç & A. Feyzi Korur)
10 Art Studio Supervision with or without Exposure (Adem Gemç & A. Feyzi Korur)
11 İki Dünyanın Hikâyesi, (A. Feyzi Korur)
12 Teori ve Pratiğin ötesinde Sanat (A. Feyzi Korur)
13 Resimde Estetik Süreç: Vincent Desiderio, Eric Fichl, Anselm Kiefer, (Zehra Çiçek)
14 Resimde Estetik Süreç: Vincent Desiderio, Eric Fichl, Anselm Kiefer, (Zehra Çiçek)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

"Yaratma Cesareti" (Rollo May).
"Oyun ve Gerçeklik "(Donald W. Winnicott)
"Sanat ve Sanatçılar Üzerine (Sigmund Freud)
"Sanat Problemleri" (Susanne K. Langer)
"Sanat Teori Eleştiri (Ahmet Feyzi Korur)
İki Dünyanın Hikâyesi , (A. Feyzi Korur)
Art Studio Supervision with or without Exposure (Adem Gemç & A. Feyzi Korur)
"Kitsch Üzerine" (Odd Nerdrum)
"Sanatın toplumsal Tarihi" (Arnold Houser)
"Sanatın Sonu" (Donald Kuspit)
Semiyotik Anti-Özne (Donald Kuspit)
Öncü Sanatın Çöküşü ve Gelenek ve Güzelliğin Dönüşü-Kavramsal Babil Kulesi Olarak Yeni-Onuncu On Yıl , (Donald Kuspit)
"Sanatın Sonundan Sonra" (Arthur C. Danto)
Yaratma eylemi nedir (Gill Deleuze)
İki Konferans ve Felsefe Nedir (Gill Deleuze)
"Görsel Düşünme" (Rudolf Arnheim)
"Art and Visual Perception" (Rudolf Arnheim)
"Resimde Estetik Süreç: Vincent Desiderio, Eric Fichl, Anselm Kiefer" (Zehra Çiçek)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders öncesi verilen kaynakların okunması, ders içi tartışmalar, dönem ödevi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Rapor/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Öğrencinin ders konularına ilişkin kavrayışının gelişime ve ders içi tartışmalar katılımına bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ve tartışmalara katılım belirleyicidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

feyzi.korur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi: 11:15-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 15 3 45
Ödev hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1444
ÖK.2444
ÖK.3444
ÖK.4444
ÖK.5444