DERS ADI

: GÜNÜMÜZ SANATINDA BEDEN

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 5045 GÜNÜMÜZ SANATINDA BEDEN SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Resim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AHMET FEYZİ KORUR

Dersi Alan Birimler

Resim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

En temel ifade araçlarından biri olarak bedenin teşhiri, sanatsal temsili, görselleştirilmesi, çağrışımları güncel sanatında sorunlarından biridir. Kimlik, aidiyetlik, cinsellik, şiddet gibi kavramlar etrafında tartışma konusu olan bedene dair durumların değerlendirileceği ve tartışılacağı bir alanı öğrencilere açmak ve bu anlamda üretime dair öğrencileri yönlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanatın Tarihi boyunca tipik yapıt örnekleri sunarak beden temsilleri üzerine tartışma.
2   Konuya dair farklı kaynaklardan okuma metinlerine dair tanıtım ve tartışma.
3   Kimlik, aidiyetlik, cinsellik, şiddet gibi kavramlar etrafında tartışma konusu olan bedene dair durumların değerlendirilmesi.
4   Boya-resminin yanı sıra, fotoğraf ve video gibi araçların, bedenin bizatihi kendisinin kullanımı bağlamıyla performanslarında konu anlatımıyla örtüşmeleri durumunda, öğrenci tarafından deneyimlenmesini teşvik etmek.
5   Özgün ve kişisel olanın açığa çıkması yolunda üretim sürecini teşvik etmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje sunumu. Konu anlatımı
2 Farklı sanatsal disiplinlerden yapıt örneklerini içeren görsel sunum
3 Kuramsal metinler ve film/video izleme önerileri
4 Öğrencilerle birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
5 Öğrencilerle birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
6 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim,kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
7 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim,kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
8 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim,kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
9 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
10 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
11 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
12 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
13 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
14 Sergi ve sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

--- BEDENİN TARİHİ/ 1. CİLT: Rönesans tan Aydınlanmaya , Hazırlayanlar: Alain Corbin, Jean-Jaques Courtine, Georges Vigarello, YKY Yayınları, Çev: Orçun Türkay, Mayıs 2008.
--- BEDENİN TARİHİ/2. CİLT:Fransız Devrimi Nden Büyük Savaş a , Hazırlayanlar: Alain Corbin, Jean-Jaques Courtine, Georges Vigarello, YKY Yayınları, Çev: Orçun Türkay, Mayıs 2011.
--- GÜZELLİĞİN TARİHİ , Hazırlayan: Umberto Eco, Doğan Kitap Yayınları, Nisan 2006
---- ÇİRKİNLİĞİN TARİHİ , Hazırlayan: Umberto Eco, Doğan Kitap Yayınları, Kasım 2009
--- İMGENİN PORNOGRAFİSİ , Zeynep SAYIN, Metis Yayınevi, 2003
--- Batı da ve Doğu da Bedenin Zilleti ve haysiyeti Kavramları Zeynep Sayın, Dergi makalesi.
--- CİNSELLİK, GÖRSELLİK, PORNOGRAFİ , Hasan Bülent KAHRAMAN, Agora Kitabevi,2005
--- SANAT VE CİNSİYET/ Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri , Editör: Ahu Antmen, İletişim Yayınları, 1. Baskı, 2008, İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciyle `iş leri konusunda yüz yüze, karşılıklı görüşmelerle sürdürülebilir bir diyaloğun yolunu açmak ve üretilen işler paralelinde metin okumaları, film / video izleme önerilerinde bulunarak, çağdaş / güncel sanata olan referansları belirlemek.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu PRJ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PRJ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çalışmalar da kullanılan tekniğe hakimiyet materyali dönüştürme becerisi, üretilen çalışmanın biçim ve anlam ilişkilerindeki tutarlılık ve imgelem zenginliği, çalışmanın değerlendirmeye sunumu sergileme biçimi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Ödev hazırlama 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.132
ÖK.232
ÖK.332
ÖK.432
ÖK.532