DERS ADI

: DİJİTAL DENEYİM TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRA 5151 DİJİTAL DENEYİM TASARIMI SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ZİYACAN BAYAR

Dersi Alan Birimler

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Eğitim programı dijital ürünler geliştirmede güncel bir tasarım yaklaşımı olan kullanıcı deneyimi tasarımı ve grafik tasarım arasındaki bağı tartışmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda kullanıcı deneyimi tasarımının tanımı, işlevi, yöntemleri üzerine tartışmalar ve bu tartışmalara eşlik eden uygulama projeleri dersin çıktıları olarak planlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Arayüz tasarımı ve kullanıcı deneyimi arasındaki farkı algılayabilmek
2   Tasarımı bütünlüklü bir deneyim olarak algılamak
3   Tasarım test yöntemleri hakkında pratik ve teorik bilgiye sahip olmak
4   Kullanıcı ve tasarımcı ilişkisini kuvvetlendirmek
5   Birlikte tasarlama anlayışını tasarım süreçlerine uyarlayabilmek
6   Tasarımcının sosyal analiz becerilerini geliştirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, hedefler ve amaçlar üzerine tartışma
2 Tasarımın ve deneyim ilişkisi, üzerine tartışma
3 Deneyim tasarlamanın aşamaları üzerine tartışma
4 Uygulama projesi konu seçimi ve konuların tartışılması
5 Tasarım öncesi araştırma ilk adımlarının tartışılması
6 Tasarım öncesi araştırma çıktılarının tartışılması
7 Tasarım öncesi araştırma çıktılarının tartışılması
8 Örnek tasarım çözümlerinin tartışılması
9 Örnek tasarım çözümlerinin tartışılması
10 Örnek tasarım çözümlerinin tartışılması
11 Tasarım sonrası testlerin yürütülmesi
12 Tasarım sonrası test revizyonlarının uygulanması
13 Sonuç raporlarının hazırlanması
14 Sonuç raporunun teslimi ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Gündelik şeylerin tasarımı Donald Norman
2- Interaction Design- Jennifer Preece, Yvonne Rogers, Helen Sharp
3- User Experience, Chauncey Wilson
4- The UX Book- Rex Hartson, Pardha Pyla
5- A Project Guide to UX Design- Russ Unger, Carolyn Chandler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders ilk aşamada tasarımı deneyim olarak algılama fikrinin özümsenmesi ile başlar. İkinci aşamada tasarımın test edilebilirliği ve kullanıcı-tasarımcı ilişkisi üzerine açımlanır. İleriki aşamalarda yeni tasarım önerileri üzerine tartışılır. Sonraki adımda ise Tasarım aşamasının sonuçlandırılması ile süreç tamamlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Özgün proje üretebilme
Eskizler ve fikirler üzerine tartışma
Projeye uygun medyayı seçebilme
Zamanlama: projeyi zamanında bitirmek
Beklenmedik ve çarpıcı sunumlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik Dürüstlük: Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileri ile tamamlamaları ve bu bağlamda tamamen özgün eserler ortaya koymaları beklenir. Herhangi bir şekilde doğrudan başka bir çalışmadan ilham almak, birebir fayda sağlamak, benzerini üretmek hatta başkasına yaptırmak gibi durumlar kesinlikle istenmez.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ziyacanbayar@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Proje Hazırlama 1 20 20
Seminer Hazırlama 2 30 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15455554554
ÖK.25455455
ÖK.3545554435
ÖK.45454555555
ÖK.55343555555
ÖK.6555555555