DERS ADI

: MODERN CAZ ARMONİSİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAS 5241 MODERN CAZ ARMONİSİ I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ONUR NURCAN

Dersi Alan Birimler

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilere caz kuramındaki modern yaklaşımlar doğrultusunda caz armonisinin temel kavram ve ögelerini tanıtma, bu bilgilerle analiz ve sentez yapma becerisi kazandırma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Akor simgeleri ile akorların uygulanmış halleri arasında iki yönlü dönüşüm yapabilir.
2   Majör ve melodik minör dizileri ile çeşitli akor türlerini/modları ilişkilendirebilir.
3   Ardışık akorları birbirine doğru şekilde bağlayabilir.
4   Bir akor yürüyüşü için sol el akorları (LHV) yazabilir.
5   Bir akor yürüyüşü için yürüyen bas yazabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş; akor-dizi kuramı, başlıca akor türleri
2 Akorları ve alterasyonları simgeleme kuralları
3 Majör dizinin modları
4 Akor seslerinin caza özgü bağlanış kuralları; 3 sesli akor kuruluşları
5 Akorlarda seslerin dizilişi ve ses bölgelerinin kullanımına ilişkin kurallar; 4 ve daha çok sesli akor kuruluşları
6 Majör tonda II V I yürüyüşü
7 Sol el akorları (`LHV s)
8 Bir akorun yerine triton uzaklıktaki akoru koyma
9 Melodik minör dizisi ve modları
10 (konunun devamı)
11 Minör tonda II V I yürüyüşü
12 Melodik minör armonisinin özellikleri
13 `Yürüyen bas yazma kuralları
14 (konunun devamı)
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Levine, M. The Jazz Theory Book. Sher Music Co., 1995.
Miller, R. Modal Jazz Composition & Harmony. Advance Music, 2000.

Diğer ders materyalleri: Öğretim elemanının hazırladığı çalışma ve sunumlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Her bir konu, yeterli sayıda örnekle dizekli tahtada açıklanır, gerektiğinde piyano, bilgisayarda MIDI yazılımları, repertuvardan kayıt alıntıları yardımıyla sesli örneklerle desteklenir ve öğrencilerin kendilerine verilen ve / ya da kendilerinin oluşturduğu örnekler üzerinde denemeleri istenir; konu ve uygulama sonuçları tartışılır. Ayrıca rutin olarak kısa ödevler verilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.30 +ODV * 0.25 + FN * 0.45
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.25 + BUT * 0.45


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1 (yazılı) arasınav, ortalama 3 ödev ve 1 final sınavı gerçekleştirilecektir. Sorular, sınıfta işlenen konuları içerecektir. Öğrenciler, soruları her sınav sırasında öğretim elemanı tarafından dağıtılacak kâğıtlar üzerine yanıtlayacaklardır. Değerlendirilecek olan ödevler, dönem boyunca verilen kısa ödevler dışındaki, (önceden belirtilerek) öğretim elemanına teslim edilecek ödevlerdir.

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınavlar ve ödevler öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi ve uygulama temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

uzay.bora@deu.edu.tr
0 232 4129557

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı:14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 3 2 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1222
ÖK.22213
ÖK.3124
ÖK.4254
ÖK.5254