DERS ADI

: FOTOĞRAF VE DİĞER SANATLAR I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTG 5063 FOTOĞRAF VE DİĞER SANATLAR I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sanatın geçmişten günümüze farklı disiplinlerde sınıflandırılmasını teorik, eleştirel retoriğinin mantığını ve kavramlarının öğrenilmesini hedefler. Bu anlamda Dionysoscu ve Apolloncu sanat geleneğinin, dışavurum biçimlerini araştırır, tartışır. Öğrencilerin, sanatta yaratıcı sürecin içinde imgenin farklı sanat formları içindeki dönüşümünü ilişkilendirebilme, örnekleyebilme, sonuç çıkarabilme doğrultusunda ders hedeflerine ulaşılır.Fotoğrafın diğer sanatlarla olan ilişkileri ve önemi üzerinde durulur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanatın; algılanma ve biçimlenişinde Dionysoscu ve Apolloncu geleneği oluşturan yapının mantığını sınıflandırabilme
2   Duyarlılık ve duyumsamayı nitelendiren estetiğin farklı sanatsal disiplinlerde tarif edilebilmesi
3   Sanatsal dili oluşturan unsurların bilinmesinin gerekliliğinin öneminin(Yanılsama, Öykünme, Katharsis, Canlandırma..) farkına varılabilmesi
4   Sanatsal dışavurum biçimleri arasında imgenin teorik uygulamalı karşılıklarını ve dönüşümünün açıklayabilme
5   Fotoğraf ve diğer sanatlar ilişkilerini kurabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanat geleneği görünümü ve sınıflandırılması
2 Sanat geleneği görünümü ve sınıflandırılması
3 Sanat geleneği görünümü ve sınıflandırılması
4 Sanat geleneği görünümü ve sınıflandırılması
5 İbnü l-heysem ve Camera Obscura
6 İbnü l-heysem ve Camera Obscura
7 Platon Mağrası ve İmge
8 İmgenin Dönüşümü Estetik İşlevleri
9 Algının Değişimi Düşüncenin Dönüşümü Perspektif Ve Rönesans
10 Ara Sınav
11 Modern Zamanlar
12 19.yüzyıl Sanatının ve Estetiğinin Kazanımları
13 Gerçeklik ve görsellik ilişkileri
14 Gerçeklik ve görsellik ilişkileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

--Richard Leppert, Sanatta Anlamın Görüntüsü-İmgelerin Toplumsal İşlevi, 2002
-W.M.T. Mitchell, Iconology: Image, Text, Ideology, Paradigma, 2005
-Beatrice Lenoir Sanat Yapıtı, YKY, 2003
-John Berger, Görme Biçimleri, Metis, 1986
-David Norman Rodowick, Reading The Figural or Philosophy After The New Media, 2001
-Malcolm Barnard, Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınevi
-Currie Gregory, Image And Mind. Cambridge: Cambridge University Pres, 1995
-Türkoğlu, Nurçay, Görü-yorum Gündelik Yaşamda İmgelerin Gücü, 2000
-Dempsey, Amy. Art in the Modern Era. Thomas and Hudson Ltd.: London, 2002
-Wands, Bruce Dijital Çağın Sanatı. Çev: Osman Akınhay, Akbank Kül. San. Yay. 2006
-Hal Foster, Rosalind Krauss, Y.Alain Bois, Art Since 1900
-Michel Frizot, A New History Of Photography, Könemann
-Baudrillard Jean,Tam Ekran,Ç:B.Gülmez,Y.K.Y,İst,1997
-Walter Benjamin,Pasajlar,Ç:A.Cemal,Y.K.Y,İst,2001
-Phil Slater,Frankfurt Okulu,Çev:A.Özden, Kabalcı Yayınevi,İstanbul,1998
-James Monaco, How To Read a Film: Technology: Image & Sound: Enhanced and Expanded, 2013,
Baudrillard J. (1997). Tam Ekran, (çev. B. Gülmez). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Baudrillard J. (1998).Simülakrlar ve Simülasyon, (çev. O. Adanır). İzmir: D.E.Ü. Yayınları.
- Fischer Ernst,Sanatın Gerekliliği,Ç:C.Çapan,İmge Kitabevi,Ankara,1990
- Eagloton Terry,Estetiğin İdeolojisi,Ç:A.Çitil,Özne Yay.İst,1998
- Slater, Phil ,Frankfurt Okulu,Çev:A.Özden, Kabalcı Yayınevi,İstanbul,1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Dersin dönem içinde verimliliğini arttırmaya yönelik dersle ilgili gerekli literatür öğrencilere verilir.
2-Görsel olarak ders konuları ile ilgili hareketli hareketsiz görüntülerin sunumları yapılır.
3-Dersin içeriği ile ilgili interaktif tartışma ortamı yaratılır, beyin fırtınası yapılır.
4-Tartışılan konulardan bilimsel makale çıkarılması istenir.
5-Yapılan bilimsel çalışmalar değerlendirilir.
6-Kent kültürünün içinde gerçekleşen farklı sanatsal etkinlikler seçilerek yerinde katılımlar ve değerlendirmeler yapılır.
7-Konusunun uzmanı sanat adamları derse davet edilir, ders konusu bağlamında tartışma ortamı ve öğrencinin katılımı sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.30 +ODV * 0.25 + FN * 0.45
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.25 + BUT * 0.45


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemi esas alınır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders saatlerine uymak ve dersle ilgili güncel faaliyetleri takip etmek

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Sadık Tumay
D.E.Ü Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü
02323016702
sadik.tumay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.132333333313
ÖK.2333331323311
ÖK.333232232333
ÖK.4333333323333
ÖK.5323333313323