DERS ADI

: MEDYA VE KÜLTÜREL FORMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRA 6097 MEDYA VE KÜLTÜREL FORMLAR SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Grafik Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. CEREN BULUT YUMRUKAYA

Dersi Alan Birimler

Grafik Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Dersin amacı matbaanın icadıyla başlayan süreçte, medyanın oluşumu ve bunun kitle iletişimi üzerinden kültürel açılımlarını incelemek ve kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilginin kitlesel paylaşımı ve yayımı hakkında tarihsel ve entelektüel bilgi birikimine sahip olması ve bunu alanındaki uygulamalar ışığında çözümleyebilmesi,
2   Medyanın oluşumu ve gelişimi sürecinde Matbaanın ve Endüstri Devriminin sosyal, teknolojik, kültürel ve ekonomik bağlantılarını analiz edebilmesi
3   Dersin içeriği sınırlarında, sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilenebilme ve farklı alanlarda teorik araştırma yapabilmesi
4   Özgün bakış açıları ve farklı yaklaşımlar geliştirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seminer: Matbaa Öncesi İletişim Formları
2 Tartışma: Yazı ve Algı biçimleri
3 Tartışma: Matbaanın Bulunuşunun İnsanlık Tarihi Üzerine Etkisi
4 Tartışma: Medyanın Doğuşu
5 Tartışma: Endüstri Devrimi ve Yeni Dünya Ekonomik Düzeni
6 Seminer: Ekonomi ve İletişim
7 Tartışma: Kitlesel üretim ve Kitlesel İletişimde Medya
8 Ara Sınav Araştırma Raporu Değerlendirme
9 Seminerler
10 Seminerler
11 Tartışma: Teknoloji ve Medya
12 Tartışma: Dünya Savaşları ve Medya
13 Tartışma: Kapitalizm ve Medya
14 Araştırma Raporu Son Değerlendirme ve Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

McLUHAN, Marshall, 1999, Gutenberg Galaksisi: Tipografik İnsanın Oluşumu, (Çev. ÇAĞALI GÜVEN Gül) Yapı Kredi Yayınları
BRIGGS, Asa; BURKE Peter, 2004, (Çev. ŞENER İbrahim) Medyanın Toplumsal Tarihi, İzdüşüm Yayınları
DACKERMANN Susan, SWAN Claudia, KARR SCMIDT Suzanne, PARK Katherine, 2011, Prints and the Pursuit of Knowledge in Early Modern Europe, Harvard Art MuseumsBURKE Peter, Gutenberg den Diderot ya Bilginin Toplumsal Tarihi, 2001, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 9753331533
BURKE Peter, 2006, Kültür Tarihi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 9756176652
Yardımcı kaynaklar:
BURKE Peter, 2006, Kültür Tarihi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 9756176652
HAUSER Arnold, Sanatın Toplumsal Tarihi I/II, Deniz Kitapevi, 9759204096
SHINER Larry, 2010, Sanatın İcadı, Ayrıntı Yayınları, 9789755393667

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders tartışma ve okumalar üzerinden yürütülür. Öğrenci ders çerçevesinde bir konuyu derinlemesine inceler ve seminer hazırlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RPR RaporHzr
2 SEM Seminer
3 BNS Başarı Notu RPR * 0.40 +SEM * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç Ceren BULUT YUMRUKAYA
ceren.bulut@deu.edu.tr
02324129169

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Proje Ödevi 1 1 1
Proje Final Sunumu 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15554
ÖK.24444
ÖK.335445
ÖK.445555