DERS ADI

: ANADAL KOMPOZİSYON II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAS 6178 ANADAL KOMPOZİSYON II SEÇMELİ 2 2 0 12

Dersi Veren Birim

Müzik Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. EBRU GÜNER CANBEY

Dersi Alan Birimler

Müzik Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Solo çalgı, ses, çeşitli çalgı/ses toplulukları ve orkestra için özgün müzik kompozisyonu tasarlama yöntemlerini teorik ve pratik uygulamalar eşliğinde kavrayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kendi içinde bütünlük ve tutarlılık sergileyen özgün kompozisyonlar yaratabilme.
2   Besteleme teknikleri arasındaki benzerlikleri ve zıtlıkları belirleyebilme.
3   Sahip oldukları temel özelliklere göre farklı yazı tekniklerini açıklayabilme.
4   Çeşitli estetik yaklaşımların eserlerin genel yapılarına olan etkilerini yorumlayabilme.
5   Barok, Klasik, Romantik dönemlerde ve 20. yüzyıl müziğinde kullanılan besteleme tekniklerini tanımlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kompozisyon Projesi I
2 Kompozisyon Projesi I (devamı)
3 Kompozisyon Projesi I (son)
4 Kompozisyon Projesi II
5 Kompozisyon Projesi II (devamı)
6 Kompozisyon Projesi II (son)
7 Projelerin değerlendirilmesi
8 VİZE
9 Kompozisyon Projesi III
10 Kompozisyon Projesi III (devamı)
11 Kompozisyon Projesi III (son)
12 Kompozisyon Projesi IV
13 Kompozisyon Projesi IV (devamı)
14 Projelerin değerlendirilmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Benjamin, Thomas; Horvit, Michael; Nelson, Robert; Techniques and Materials of Tonal Music, Wadsworth Publishing Company, Belmont CA, 1992
Percichetti, Vincent; Twentieth-Century Harmony: Creative Aspects and Practice, W. W. Norton & Company, Inc., New York, 1961
Usmanbaş, İlhan; Müzikte Biçimler, Devlet Konservatuvarı Yayınları, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1974
Adler, Samuel, The Study of Orchestration Second Edition, W. W. Norton & Company, Inc., New York, 1989
Ders notları
Müzik dağarından eser örnekleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, bireysel çalışma, analiz, tartışma, proje (ödev) hazırlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 PRJ Proje
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.15 + PRJ * 0.60 + FN * 0.25
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.15 + PRJ * 0.60 +BUT * 0.25


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca iki sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %40'ını bu sınavlardan elde edecektir.

Projeler:
Öğrenciler başarı puanlarının %60'ını dönem boyunca hazırlayacakları kompozisyon projelerinden (ödevlerinden) elde edecektir.

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınavlar ve projeler öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi ve uygulama temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

jean.baily@deu.edu.tr, ebru.güner@deu.edu.tr, onur.nurcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13.00 - 14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 10 130
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 13 7 91
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 299

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15222144222
ÖK.23133144333
ÖK.331331233333
ÖK.45134133444
ÖK.53132133222