DERS ADI

: MODERNİZMDEN GÜNÜMÜZE TAKIDA ALTERNATİF MALZEME KULLANIMI VE DENEYSEL UYGULAMALAR II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 6148 MODERNİZMDEN GÜNÜMÜZE TAKIDA ALTERNATİF MALZEME KULLANIMI VE DENEYSEL UYGULAMALAR II SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. NEŞEM ERTAN

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında; Modernizmden günümüze sanatsal takı alanında üretim yapan popüler sanatçıların eserlerinde kullandıkları üretim yöntemleri ile birlikte yeni ve alternatif malzemelerin incelenerek çözümlenmesi ve bu bilgiler ışığında öğrencinin ders kapsamında belirlenen kavramlardan yola çıkarak fikir ve deneysel uygulama yöntemleri geliştirmeleri ve takılabilir bir obje üretmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Günümüz takı sanatı ile ilgili bilgi sahibi olması
2   2. Takı sanatında kullanılan yenilikçi ve alternatif malzeme ve üretim yöntemlerini bilmesi
3   3. Belirlediği konseptler doğrultusunda geliştirdiği fikirleri takılabilir objelere dönüştürebilmesi
4   4. Takı üretiminde alternatif malzemeler kullanabilmesi ve malzemeye uygun üretim yöntemleri geliştirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Modernizmle birlikte takı tasarımının dönüşümünü etkileyen parametreler
2 2 Sanatsal takıda kullanılan yeni malzemeler ve teknikler
3 3 Sanatsal takıda kullanılan yeni malzemeler ve teknikler
4 4 Sanatsal takıda kullanılan yeni malzemeler ve teknikler
5 5 21. yüzyıl takı sanatçıları ve çalışmaları
6 6 Özgün takı önerileri ve eskizler
7 7 Eskizlerin değerlendirilmesi
8 8 Üretim
9 9 Üretim
10 10 Üretim
11 11 Üretim
12 12 Ara değerlendirme
13 13 Üretim
14 14 Üretim
15 15 Final değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cheung, L., Clarke, B., Clarke, I. (2006). New Directions in Jewellery II, London: Black Dog Publishing Ltd.
Design-Ma-Ma. (2011). Contemporary Jewellery Art Innovative Materials, UK: CYPI Press
Estrada,N., (2016), New Necklaces 400 designs in contemporary jewellery, Barcelona: Promopress
Ilse-Neuman, Ursula (2009). Inspired Jewelry From the Museum of Arts and Design, UK: ACC Editions/ Antique Collector s Club Ltd.
Le Van, M. (2009). 500 Plastic Jewelry Designs, Lark Books
Lewin, Suzan Grant (1994). One of a Kind, American Art Jewellery Today, New York: Harry N. Abrams, Inc., Publishers.
Mansell, A. (2008). Adorn New Jewellery. Laurence King Publishing Ltd.
Ogden, J. (2006). Jewellery. London: The Intelligeent Layman Publishers Ltd.
Olver, Liz (2004). The Art of Jewelry Design, from Idea to Reality, London: A&C Black Publishers Limited.
Phillips, C. (1996). Jewelry From Antiquity to the Present. New York: Thames and Hudson Inc.
Phillips, C. (2000). Jewels And Jewellery, London: V&A Publications
Scarisbrick,D., Ogden, J., Lightbown, R., Hinks, P., Bayer, P., Becker, V., Craven, H. (1989). Jewellery, Makers, Motifs, History, Techniques, London: Thames and Hudson Limited.
Watkins, D. (2002). Design Sourcebook Jewellery. London: New Holland Publishers (UK) Ltd.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Kapsamında;
Modernizm sürecinden itibaren görsel örnekleri ile birlikte tarihsel gelişim sürecinin açıklandığı takı olgusundaki dönüşüm aktarılır. Eser veren öncü tasarımcı ve sanatçıların takıya yaklaşımları ile birlikte özellikle kullandıkları malzeme ve üretim yöntemleri incelenir.
Güncel takı tasarımcı ve sanatçılarının üretimleriyle ilgili örneklerin ışığında, öğrenciden tasarım fikirleri geliştirmeleri istenir. Öneriler üzerinde tartışıldıktan sonra son şekli verilen tasarımların üretim malzemeleri ve teknikleri belirlenerek, tasarlanan takılabilir objenin üretimi yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRP Proje/Rapor
2 PSN Proje/Sunum
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu PRP * 0.70 + PSN * 0.20 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devam ve katılım azami önem taşır. Projelerin uygulama dahil tam ve zamanında teslimi ve talep edilen süreç dokümantasyonu normal koşullarda başarısız olmamak için yeterli olur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 ine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Verilen araştırmalar, istenilen eskiz- tasarım çalışmaları ve vb. duyurulan tarihte
getirilmez ise değerlendirme o koşullara göre yapılır, ancak öğrenci istenilenleri
getirmek ile yükümlüdür. Derse katılmamış olmak, derste istenilen yükümlülükleri
yerine getirmemekte mazeret olarak kabul edilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü
olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nesem.ertan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12:30-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Tasarım Projesi 1 20 20
Sunum Hazırlama 2 5 10
Atölye uygulamaları 5 4 20
Proje Final Sunumu 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1355113535
ÖK.233531535
ÖK.3551155535
ÖK.4535