DERS ADI

: 16.Y.Y.OSMANLI DÖNEMİ ÇİNİ SANATI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 5138 16.Y.Y.OSMANLI DÖNEMİ ÇİNİ SANATI SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. VEDAT KACAR

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; 16.yy Osmanlı dönemi çini sanatının en parlak dönemidir.Bu dönemin en önemli Çinilerinin genel özelliklerini, teorik ve uygulamalı olarak öğretmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı Çini tarihini bilmesi.
2   16.yy Osmanlı Çinilerinin farklılıklarını öğrenebilmesi
3   16.yy dönemi çinilerinin desen ve form özelliklerini tanıyabilmesi
4   16.yy. dönemi Osmanlı Çinilerinin Dünya litaretüründe ki önemini sanatsal açıdan tartışabilmesi
5   16.yy. dönemini en iyi anlatan ve yorumlayan tasarımlar yapıp uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 16.yy Osmanlı Çinlerine tarihsel süreç.
2 16.yy Osmanlı Çinlerinin form ve desen özellikleri
3 Osmanlı çinlerininde üsluplar
4 Osmanlı çinlerininde tasarım özelikleri
5 Osmanlı döneminde çini üretim merkezleri
6 Dönemi en iyi anlatan ve yorumlayan tasarım süreci
7 Tasarım aşaması
8 Tasarım aşaması
9 Tasarım aşaması
10 Şekillendirme aşaması
11 Şekillendirme aşaması
12 kurutma
13 Dekorlama ve sırlama
14 fırınlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İznik Seramikleri , Atasoy Nurhan-Raby,Julian, Alexsandra Pres, London .
Seramik teknolojisi Sır, Seramik Boyaları ve Seramik Dekorasyon teknikleri, Faruk İşmar, İstanbul Devlet Tatbiki G.S.Y.O yayınları İstanbul,1972

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders proğram dahilinde teorik ve uygulamalı olarak işlenecektir.uygulamalar 16.yy dönemi Osmanlı çinileri üzerinde yoğunlaşacaktır. Elde edilen sonuçlar sınıf ortamında tartışılacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu VZ * 0.40 + PRJ * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Teorik ve uygulamalı bir ders olduğu için hem teorik bilgi ölçümü, hem de uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi şeklinde olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirmesi; Ara sınav, proje ve Final sınavı çalışmaları olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders Atölye ortamın da işleneceğinden sağlıklı çalışma olanağı sağlamak için ve önceden belirtilmiş kurallara uyum aranacaktır. Devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vedat.kacar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

program dahihilinde belli olacak

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 5 10 50
Laboratuvar defteri hazırlama 5 10 50
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15221
ÖK.224
ÖK.33
ÖK.4333
ÖK.531425