DERS ADI

: TASARIM KÜLTÜRÜNDE MODA AKSESUAR ÜRÜNLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5051 TASARIM KÜLTÜRÜNDE MODA AKSESUAR ÜRÜNLERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ÖZNUR ENES

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tasarım kültürü siyasal, ekonomik ve toplumsal yapılar tarafından şekillendirilen, sosyal oluşumlar ve teknoloji ile sıkı ilişki içinde olan tasarım çerçevesinde disiplinlerarası bir kültürdür. Bu bağlamda, moda aksesuar ürünlerine dair güncel konular, etkileşimler ve tasarımın ilişkide olduğu tüm kavramlar ve süreçler konusunda bilimsel araştırmalar yaparak moda aksesuar tasarım nesnesini etkin biçimde okumayı ve kültürel temeli oluşturmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Moda aksesuar ürün tasarımının, amacının ve yapısının analizi konusunda bilgi edinme,
2   Tasarım Kültürünün, temelleri konusunda bilgi sahibi olma
3   Tasarımın evrimi ve gelişimi konusunda bilgi sahibi olma
4   Moda aksesuar ürün tasarımı alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme
5   Edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tasarım ve Kültür İlişkisi
2 Tasarım ve Sanat ilişkisi
3 Tasarımın sınırları, evrimi ve gelişiminin moda aksesuar ürünleri bağlamında ele alınması
4 Tasarımın sınırları, evrimi ve gelişiminin moda aksesuar ürünleri bağlamında ele alınması
5 Tasarım ve Kültürün, moda aksesuar tasarım prensiplerine ve uygulamalarına etkileri
6 Tasarım ve Kültürün, moda aksesuar tasarım prensiplerine ve uygulamalarına etkileri
7 Tasarım ve Kültürün, moda aksesuar tasarım prensiplerine ve uygulamalarına etkileri
8 Tasarım ve Kültürün moda aksesuar ürün tasarımında konsept olgusuna etkisi
9 Moda aksesuar ürünlerinde tasarım odaklı yenilikler
10 Farklı tasarım disiplinleri arasındaki etkileşim bağlamında moda aksesuar ürünleri
11 Cinsiyet, inanç, ırk ve tasarım bağlamında moda aksesuar ürünleri
12 Cinsiyet, inanç, ırk ve tasarım bağlamında moda aksesuar ürünleri
13 Küreselleşme ve tasarım bağlamında moda aksesuar ürünleri
14 Gelecekteki yaşam biçimleri ve bu doğrultuda tasarım bağlamında moda aksesuar ürünleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

*François BOUCHER 20,000 Years of Fashion - The History of Costume and Personal Adornment *Abrams Inc ands Thames and HUDSON Ltd., 1987, New York USA , ISBN 0-8109-1693-2
*Shoes, Paola Buratto Caovilla, Thames and Hudson, London, 1998
*Shoes, Linda O Keeffe, Könemann Press., Köln, 1996
*Shoes,Colin McDowell, Thames and Hudson Pub., London, 1989
*Heavenly Soles, Mary Trasko, Abbeville Publishers, New York, 1989
* Accessories , Kim Johnson Gross, Jeff Stone, Text By Christa Worthington, Photograps By James Wojcik, Inc ands Thames and HUDSON Ltd., ISBN 0-500-01708-5
* The Couture Accessory , Mılbank, Carolıne Rennolds, Harry N. Abrams Inc., Publıshers, 2002
* The Golden Age Of Persıan Art: 1501-1722 Canby, Sheıla R. The Brıtısh Museum Press,2002
* Design Methods J.C.Jones Seeds Of Human Futures, 1970 , London
* Art Design and Visual Culture , Malcolm BARNARDÜtopya Yayınevi, 2002, Ankara / Çeviren : Güliz Korkmaz,
* Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5
* The Textıle Desıgn Book ,Karin JERSTORP, p. 141-145, A&C Block Ltd,1990, London
* Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş , Prof. Dr. Nigan BEYAZIT Literatür Yayıncılık,1994, İstanbul, ISBN 975-7860-25-5
* Endüstri için Ürün tasarımında Adımlar , Prof. Önder KÜÇÜKERMANYEM Yayınları, Aralık 1997, İstanbul ISBN 975-7438-55-3
* Endüstri Tasarımı , Prof. Önder KÜÇÜKERMAN YEM Yayınları, 1996, İstanbul
Guy Julier, The Culture of Design
Penny Sparke, An Introduction to Design and Culture: 1900 to the Present
Bernhard E. Burdek, Design: The History, Theory and Practice of Product Design
Robert Brunner, Stewart Emery, Russ Hall, Do You Matter How Great Design Will Make People Love Your Company,
Tim Brown, Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation
Donald Norman, The Design of Everyday Things
Woodham, Jonathan M., Twentieth-Century Design
Tom Kelley, The Art of Innovation: Lessons in Creativity from IDEO, America's Leading Design Firm

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciler ders planına uygun olarak gerek veri tarama yöntemleri gerekse alan araştırmaları ile derse hazır gelmeleri konusunda eğitimci tarafından yönlendirilir. Görsel ve yazılı kaynaklar dahilinde kültüre özgü kaynaklardan araştırma ödevi hazırlanarak öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanmaları sağlanır. Ders işlenişinde aktif öğrenme yöntemleri uygulanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.70 + FN * 0.30
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.70 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapma, doğru bilgiye ulaşma, derleme ve sunabilme becerisi esas alınmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse, verilen haftalık konular hakkında gerekli araştırmaların yapılarak katılımın sağlanması gereklidir. Ödev sunumlarının içeriği güncel kriterler doğrultusunda ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

oznur.enes@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Öğrenci Sunumları 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555555455
ÖK.2445545
ÖK.34545455
ÖK.45454555554
ÖK.55435545334