DERS ADI

: ÜÇ BOYUTLU BİÇİMLENDİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5042 ÜÇ BOYUTLU BİÇİMLENDİRME SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. ARZU ATIL

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Farklı malzemelerle üç boyutlu biçimlendirme yapmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üç boyutu kavrama ile ilgili bilgi sahibi olmak,
2   Farklı uygulamalarla plastik etki konusunda deneyim kazanılması,
3   Üç boyutlu farklı disiplinlerle biçimlendirme bağlantısı kurabilmesi ve sonuçlarını kullanabilmesi,
4   Uygulamaların malzemeyle ilişkisinin kurulabilmesi,
5   Uygulamaları final malzemeyle sergilenebilir düzeye getirebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Üç boyutlu biçimlendirmenin temel elemanları
2 Üç boyutlu biçimlendirmenin temel elemanları
3 Uygulamalar için eskiz çalışması
4 Seçilen örneklerin maket çalışması
5 Uygulama
6 Uygulamanın Değerlendirilmesi
7 2.Uygulama
8 2.Uygulama
9 2.Uygulama
10 2.Uygulamanın Değerlendirilmesi
11 3. Uygulama
12 3. Uygulama
13 3. Uygulama
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Sculpture - Appreaciation Of The Arts /2 L.R. Rogers
Sculpture I-II-III-IV, Taschen, Köln, 1996
Art Since 1900- Hall Foster/Rosalind Krauss/Yve-Alain Bois/ Benjamin Buchloh
The Sculptural Idea, James J. Kelly, Wavewland Press, New York,1991
Art in Theory 1900-1990(in anthology of changing idea),Editör:Charles
Harrison, Paul Wood, Blackwell Publishers, 1992
Modern Sanatın öyküsü, Norbert Lynton, Çev:Cevat Çapan- Sadi Öziş,
Remzi Kitabevi yayınları, İstanbul1982,
Modernizmin Serüveni, Enis Batur, YKY, İstanbul,1997
Yardımcı kaynaklar: Sculpture Dergisi Makaleleri
Mimarlık Dergileri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi öğrenciyi, üç boyutlu biçimlendirme yoluyla hacmin diğer disiplinlerle ilişkilerini ve birlikteliklerini irdeleyebilmeye, eskiz aşamasından itibaren tüm aşamalarda ürettiği çözüm önerileriyle, tartışmalara katılıma teşvik eder.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BNS Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1- Ders değerlendirme aşamasında öncelikle yaratıcılığa ve öğrencinin ne yapmak istediğinin farkında olması
2- Uygulamaya geçişte seçilen malzeme ve tekniği kullanış biçimi
3- Ortaya çıkan çalışmaların sergilenebilir düzeye ulaşıp ulaşmadığı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Dersin devam zorunluluğu vardır.
2-Zamanında teslim edilmeyen uygulamalar değerlendirmeye kesinlikle yansıtılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.cakir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersin saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Uygulama 3 30 90
Sunum Hazırlama 1 14 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555555
ÖK.25555555
ÖK.3555
ÖK.4555555
ÖK.555555