DERS ADI

: KİTAP NESNESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5044 KİTAP NESNESİ SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. CEREN BULUT YUMRUKAYA

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kitap formunu bir anlatım aracı olarak kullanarak; kişisel yaklaşımlarla tasarlanmış bir nesneye dönüştürmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kitabı bir nesne olarak tasarlayabilmesi; Üç boyutlu bir nesnede senkron düzenlemesi ile bir kavram veya hikaye anlatabilmesi
2   Kitabı kişisel bir anlatım aracına dönüştürebilmesi veya sanatsal üretimlerini kitaba dönüştürebilmesi
3   Bir kurgu olarak hikaye anlatımını kavrayabilmesi
4   Uzmanlaştığı alanın başka alanlarla ilgisini kurabilmesi ve bunu üretime dönüştürebilmesi
5   Kurguladığı eseri sunma becerisine sahip olabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seminer
2 Eskizleme / Tartışma
3 Eskizleme / Tartışma
4 Eskizleme / Tartışma
5 Eskizleme / Tartışma
6 Eskizleme / Tartışma
7 Eskizleme / Tartışma
8 Seminer
9 Uygulama
10 Uygulama
11 Uygulama
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Uygulama
15 Sergileme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sloman, Paul. (2011). Book Art: Iconic Sculptures and Installations Made from Books. Gestalten
Books, Lark. (2011). Masters: Book Arts: Major Works by Leading Artists. Lark Crafts.
Thompson, Jason. (2010). Playing with Books: The Art of Upcycling, Deconstructing, and Reimagining the Book. Quarry Books
Stein, Jeannine. (2011). Adventures in Bookbinding: Handcrafting Mixed-Media Books. Quarry Books
Wasserman, Krystyna. Drucker, Johanna. Niffenegger, Audrey. (2011). The Book As Art: Artists' Books from the National Museum of Women in the Arts. Princeton Architectural Press; 2 edition

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kişisel projeler üzerinden yürütülür.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BNS Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kitabı bir nesneye dönüştürmede her öğrencinin kendi yaklaşımı önemlidir. Kitap formunun nasıl ele alınacağı birebir görüşmeler ile belirlenir ayrıca öğrenci kendi yaklaşımına zemin oluşturacak teorik araştırmayı yapar ve seminer olarak sunar.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Tespit edilecek herhangi bir intial disiplin yönetmeliğnin ilgili maddesi uyarınca cezalandırılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Ceren BULUT YUMRUKAYA
ceren.bulut@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Ders Anlatımı 10 2 20
Seminer 4 2 8
Sunum Hazırlama 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555555
ÖK.255555
ÖK.35555555
ÖK.45555
ÖK.5555555