DERS ADI

: TÜRK BALESİ TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5072 TÜRK BALESİ TARİHİ SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SEDA AYVAZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türkiye de bale sanatının başlatılma girişimlerini akademik ve sanatsal açıdan inceleyerek, bu çabaya katkı sağlayan tüm aktörler öğretilir. Bu dönemde devlet balesinin temellerinin atılmasında rol oynamış kişilerin sanatsal çabaları ve ürettikleri eserler tanıtılır. Türk balesi için hedeflenmiş tarihsel süreç hakkında detaylı bilgi verilerek öğrencilerin bu konuda yorum yapabilme yeteneğinin artmış olması beklentiler arasındadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin, Türk balesi tarihindeki yapılmış ilk koreografileri, stilleri tanıyabilme ve yorum yapma yeteneği gelişir.
2   Türk Balesi ne ait repertuarı oluşturan eserler hakkında bilgi birikimine sahip olur.
3   Hazırlanacak ödev araştırmaları ile, sanatsal araştırma sürecini ve sonuçlarını farklı görsel ve gösterimsel sunum olarak aktarabilir.
4   Eserlere ait görüntüler, görseller, ilgili dönemleri kapsayan dans kayıtları, gösteri sanatları arşivleri ve belgesellerin incelenmesi ile bale repertuvarına ilişkin tarihi ve çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.
5   Farklı stillere ait koreografik özellikleri öğrenerek, bu alanda edinmiş olduğu sanatsal bilgileri pratik olarak kullanabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye de İlk Akademik Bale Eğitimi
2 Türkiye ye Gelmiş Yabancı Uzmanlar
3 Öğrenciler için Yapılan İlk Özgün Koreografiler
4 İlk Bale Bestecileri
5 Sahnelenen İlk Bale Eserleri
6 Devlet Konservatuvarlarının Kuruluşu
7 İlk Çağdaş ve Modern Özgün Koreografiler
8 İlk Mezunlar
9 Türk Koreograflar ve Eserleri
10 Türk Koreograflar ve Eserleri
11 Türk Koreograflar ve Eserleri
12 Türk Koreograflar ve Eserleri
13 proje teslim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynak:
Deleon, Jak. (1992) Cumhuriyet Dönemi Türk Balesi. İletişim Yayınları, İstanbul.

Evci, M. (2008). 60. Yılında Türk Balesi. Kültür ve turizm bakanlığı yayınları.


Yardımcı kaynaklar: Türk balesi topluluklarının ilgili dvd koreografi kayıtları
Referanslar:
Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders Türkiye de balenin kuruluşunun tarihsel sürecini ve gelişiminin temellerini tanıtır. Derslerde, öğrencilere video/dvd kayıt izleme imkanı verilir veya öğreticinin onayına göre öğrenciye konuyla ilgili çeşitli araştırma öğrenme üzerine görevler verilir. Öğrenciler, öğrenilen dönem hakkında entelektüel düzeyde yorum yapabilme ve analiz edebilme yöntemlerini öğrenirler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.50 + PRJ * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerden analiz ve öğrenme yöntemlerini uygulama becerisi beklenmektedir.
Öğrenciler, Türk Balesi ne ait eserleri, koreografları, bestecileri ve yaratıcı ekip hakkında geniş yelpazede bilgi vermelidirler. Değerlendirme yapılırken öğrencinin ulaşmış olduğu seviye, bilgi birikimine göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derslerde, anlama, öğrenme çabasında olması ve sınıfta uyum içerisinde derse konsantre olarak katılımı beklenir. Öğrenciler derslerde, öğretim elemanının sorularına pozitif yaklaşımla katıldığını gösterir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

seda.ayvazoglu@deu.edu.tr
Telefon:+90 232 441 90 09

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12.00- 13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Kitap Okuma 14 2 28
Proje Ödevi 1 16 16
Proje Final Sunumu 1 16 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.133233331
ÖK.232332331
ÖK.321232232
ÖK.413123132
ÖK.522312231