DERS ADI

: 21.YY DÜNYA BALE TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 6068 21.YY DÜNYA BALE TARİHİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SEDA AYVAZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

21. yy. dünya bale repertuvarından seçilen başlıca eserlerin dönemin sanatsal hayatı içerisinde incelenmesi ve bunların günümüz bale repertuvarına katkılarının öğretilmesidir. Repertuvarın incelemesi yapılırken eserlerin farklı koreografileri de araştırılır; öğrenme yöntemleri üzerine çalışmalar yaptırılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin, 21. yy. bale repertuvarındaki farklı koreografileri, stilleri tanıyabilme ve yorum yapma yeteneği gelişir.
2   Adı geçen döneme ait repertuvarı oluşturan eserler hakkında uygulamalı bilgi birikime sahip olur.
3   Hazırlanacak ödev araştırmaları ile, sanatsal araştırma sürecini ve sonuçlarını farklı görsel ve gösterimsel sunum olarak aktarabilir.
4   Eserlere ait görüntüler, görseller, ilgili dönemleri kapsayan dans kayıtları, gösteri sanatları arşivleri ve belgesellerin incelenmesi ile bale repertuvarına ilişkin tarihi ve çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.
5   Farklı stillere ait koreografik özellikleri öğrenerek, bu alanda edinmiş olduğu sanatsal bilgileri pratik olarak kullanabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 21. yy. Bale Eserlerinin Tanımı
2 Matthew Bourne Koreografileri
3 Alexei Ratmansky Koreografileri
4 William Forsythe Koreografileri
5 Jean Christophe Maillot Koreografileri
6 Jiri Kylian Koreografileri
7 Jiri Kylian Koreografileri
8 Nacho Duato Koreografileri
9 Nacho Duato Koreografileri
10 Boris Eifman Koreografileri
11 Peter Martins Koreografileri
12 Christopher Wheeldon Koreografileri
13 Wayne McGregor Koreografileri
14 PROJE

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Kant, M. (Ed.). (2007). The Cambridge Companion to Ballet (Cambridge Companions to Music). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CCOL9780521832212
Minden, E. G. (2005). The ballet companion: A dancer's guide to the technique, traditions, and joys of ballet. New York: Fireside Book/Simon & Schuster.
Morris G. & Giersdorf(2016). Choreographies of 21st Century Wars, Oxford Studies in Dance Theory, Oxford.
Press, S.D. (2006). Prokofiev's Ballets for Diaghilev (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315089423
Whittier, C.J. (2017). Creative Ballet Teaching: Technique and Artistry for the 21st Century Ballet Dancer (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315618067
Wulff, H. (1998). Ballet Across Borders: Career and Culture in the World of Dancers (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003084754
Yardımcı kaynaklar: Dünyaca ünlü bale gruplarının ilgili dvd koreografi kayıtları
Referanslar:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste, bale stüdyosunda uygulanan repertuvar derslerinde, dersi alan öğrencilere video/dvd kayıt izleme imkanı verilir veya öğreticinin onayına göre öğrenciye konuyla ilgili çeşitli araştırma öğrenme üzerine görevler verilir. Bu ders 21. yy. bale tekniğinin temellerini tanıtır. Öğrenciler güç, esneklik, koordinasyon ve hareket kombinasyonları ile deneyimleyerek koreografi dizilerini öğrenirler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.50 + PRJ * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derste, öğretilen repertuvar derslerinde, dersi alan öğrencilere video/dvd kayıt izleme imkanı verilir veya öğreticinin onayına göre öğrenciye konuyla ilgili çeşitli araştırma öğrenme üzerine görevler verilir. Bu ders 20. yy. bale tekniğinin temellerini tanıtır. Öğrenciler, öğrenilen dönem hakkında entelektüel düzeyde yorum yapabilme ve analiz edebilme yöntemlerini öğrenirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derslerde, anlama, öğrenme çabasında olması ve sınıfta uyum içerisinde derse konsantre olarak katılımı beklenir. Öğrenciler derslerde, öğretim elemanının sorularına pozitif yaklaşımla katıldığını gösterir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

: seda.ayvazoglu@deu.edu.tr
Telefon:+90 232 441 90 09

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

12.00- 13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Proje Ödevi 1 16 16
Proje Final Sunumu 1 16 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.133233331
ÖK.232332331
ÖK.321232232
ÖK.413123132
ÖK.522312231