DERS ADI

: TÜRK HAT SANATINDA ÇAĞDAŞ YORUMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GTS 3006 TÜRK HAT SANATINDA ÇAĞDAŞ YORUMLAR SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Güzel Sanatlar Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AYNUR MAKTAL

Dersi Alan Birimler

Grafik
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Sinema ve Televizyon
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Fotoğraf
Dramatik Yazarlık-Dramaturgi
Tekstil Tasarımı
Tekstil
Film Tasarım ve Yazarlık
Grafik Tasarımı
Moda Giyim Tasarımı
Tekstil ve Moda Tasarım

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; Türk hat sanatında geçmiş eğitim sistemi temeli üzerine çağdaş bakış açısı ile getirilen farklılıkları ,yenilikleri klasik sistemle karşılaştırarak yeniden algılama, yorumlama ve yeni tasarım örneklerini sunabilmeyi öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk hat sanatı ve özelliklerine tanımlayabilmesi,
2   Türk hat sanatında Cumhuriyet döneminde getirilen çağdaş yorumları özellikleriyle açıklayabilmesi,
3   Türk hat sanatında klasik ve Cumhuriyet dönemi eserlerinde üslup karşılaştırması yapabilmesi,
4   Türk hat sanatı eserlerini farklı kültürlerin yazı sanatlarıyla karşılaştırabilmesi
5   Türk hat sanatında günümüz yorumcuları ve eserlerini ifade edebilmesi ve özgün tasarım sunabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk Hat sanatında Klasik Eğitim Sisteminin Çağdaş Eğitim Sistemi Karşilaştırılması
2 Çağdaş Eğitim Sisteminde Türk Hat Sanatında Yeni Yorumlamalar
3 Cumhuriyet Dönemi Türk Hat Sanatı
4 Cumhuriyet Döneminde Eser veren Hattatlat ve Ünlü Eserleri
5 Cunhuriyet Dönemi Türk Hat Sanatında Üslup Değerlendirmeleri
6 Türk Hat Sanatında Dekoratif Unsurlar
7 Türk Hat Sanatında Emin Barın ve Getirdiği Yenilikler
8 Türk Hat Sanatında Günümüz Sanatçıları ve Eserleri
9 Günümüz Hat Tasarımlarında Klasik İzler
10 Türk Hat Sanatında Günümüzde Yozlaşmalar
11 Günümüz Türk Hat Sanatı Örneklerinin Diğer Ülkelerdeki Hat sanatı Örnekleriyle Karşılaştırılması
12 Türk Hat Sanatının Benzer Disiplinlerle olan Karşılaştırılması ve Örnekleri
13 Türk Hat Sanatında Çağdaş Yorumlamalar. Türk Hat Sanatında Özgün Levha Tasarımı Proje Tamamlanması ve Değerlendirilmesi
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Süheyl Ünver,Tuğrakeş İsmail Hakkı Altunbazer,İstanbul,1955.
İsmail Hakkı Baltacıoğlu, Türk Plastik Sanatları; Ankara 1950; 200s.
İlhami Turan, Bir Yazı Sevdalısı Emin Barın ,İstanbul,2002.
Önder Küçükerman, Hattan Harfe Zicirin Halkalarını Yeniden Bağlayan Emin Barın ,İstanbul,2002.
Anna Turay, Emin Barın ın ölümüyle Hat Sanatının Koca bir Cildi Kapandı ,Cumhuriyet,11 Ocak 1988.
Metin Şahinoğlu,Anadolu Selçuklu Mimarisinde Yazının Dekoratif Eleman Olarak Kullanılması,İstanbul,1977.
Mithat Sertoğlu,Osmanlı Türklerinde Tuğra,İstanbul,1975.
The Garden of Besmele, Boğaziçi Yayınlar;1998; 279s.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste, hat sanatının çağdaş yorumları özgün eserler üzerinde yorumlanarak klasik eserlerle karşılaştırılması yapılacak
ve çağdaş hat sanatı örneklerinden tasarım hazırlanarak sunum yapılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 PR Proje
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + PR * 0.30 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + PR * 0.30 + BUT * 0.30

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır.
Ders kapsamında verilen ödev içerik ve sunum kriterleri göz önüne alınarak 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir.
Proje değerlendirmesinde öğrencinin çalışması, doğru,düzen ve titizlik ilkeleri bağlamında ve , 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse , ders planına göre ilgili konunun teorik anlatımı ve görüntülü çizim ve bizzat uygulama aşamaları icra edilerek başlanır.
Dersin başlama saatinden sonra gelenlere yarım saat hak tanınır.
Bundan sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirilir.
Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır.
Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

02324129274

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler
Sayısı
Süresi
(saat)
Toplam İş Yükü
(saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 3 3
Alan/saha çalışması 13 1 13
Sunum Hazırlama 1 2 2
Tasarım Projesi 2 2 4
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1222222222222222
ÖK.2222222211111111
ÖK.3222222222222222
ÖK.4111111111111111
ÖK.5222222221111111