COURSE UNIT TITLE

: PRINCIPLES OF HEALTH EDUCATION

Description of Individual Course Units

Course Unit Code Course Unit Title Type Of Course D U L ECTS
HSA 5037 PRINCIPLES OF HEALTH EDUCATION ELECTIVE 1 2 0 4

Offered By

Public Health

Level of Course Unit

Second Cycle Programmes (Master's Degree)

Course Coordinator

PROFESSOR OSMAN ALPARSLAN ERGÖR

Offered to

Public Health

Course Objective

Sağlık eğitimi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi, bir eğitimin planlaması ve
hazırlanması ve gerçekleştirilmesiyle ilgili bilgi ve beceri kazandırma.

Learning Outcomes of the Course Unit

1   Sağlık eğitimi ve sağlığı gelişltirme kavramlarının bilinmesi
2   Yetişkinlerin öğrenme ilkeleri ve yetişkin eğitiminin özelliklerini bilme
3   Yetişkin eğitim ilkelerine uygun eğitim yapabilme
4   Olumlu eğitim ortamı sağlama kurallarını bilme, uygulayabilme
5   Görsel işitsel araç kullanımını bilme ve uygulayabilme
6   Etkileşimli eğitim yöntemlerini bilme ve uygulayabilme
7   Iletişim becerilerini bilme ve uygulayabilme
8   Bir sunumun planlanmasının aşamalarını bilme ve uygulayabilme

Mode of Delivery

Face -to- Face

Prerequisites and Co-requisites

None

Recomended Optional Programme Components

None

Course Contents

Week Subject Description
1 Tanışma Beklentilerin alınması Programın Paylaşılması Sağlık Eğitimine Giriş Sağlığı Geliştirme Ödev 1-2
2 Yetişkinlerin Öğrenme Ilkeleri Olumlu Eğitim Ortamı Sağlama Ödev 3
3 Görsel Işitsel Araç Kullanımı Ödev 1-2 tartışma
4 Etkileşimli Eğitim Yöntemleri
5 Etkileşimli Eğitim Yöntemleri
6 Iletişim Becerileri
7 Bir Sunumun Planlanması
8 Sunum hazırlama
9 4. Ödev sunumları
10 4. Ödev sunumları
11 4. Ödev sunumları
12 4. Ödev sunumları
13 Tartışma
14 Genel değerlendirme

Recomended or Required Reading

1. Özvarış Ş.B., Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı,
Ankara, 2001.
2. Tabak R.S., Sağlık Eğitimi, Somgür Yayıncılık, Ankara, 2000.
3. Tıp Eğitimcileri Için Eğitim Becerileri Rehberi, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı,
Ankara, 1999.
4. Knowles M. (Çev. S.Ayhan), Yetişkin Öğrenenler, Ankara Üniversitesi Basımevi,
Ankara, 1996.
5. Demirel Ö., Eğitimde Program Geliştirme, 11.Baskı, Pegem Akademi, Ankara, 2008.
6. Fertman C.I, Allensworth D.D. (Çev. M.Işıtman), Sağlığı Geliştirme Programları-
Teoriden Pratiğe, Sağlık Bakanlığı, Ankara 2012.

Planned Learning Activities and Teaching Methods

Etkileşimli eğitim yöntemleri ( soru-yanıt, küçük grup çalışması, oyunlaştırma, olgu
çalışmaları)

Assessment Methods

SORTING NUMBER SHORT CODE LONG CODE FORMULA
1 MTE MIDTERM EXAM
2 PRF PERFORMANCE
3 FIN FINAL EXAM
4 FCGR FINAL COURSE GRADE MTE * 0.30 + PRF* 0.30 + FIN* 0.40
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.30 + PRF* 0.30 + RST* 0.40


*** Resit Exam is Not Administered in Institutions Where Resit is not Applicable.

Further Notes About Assessment Methods

None

Assessment Criteria

Ödev: 1. Sağlık Eğitimi ile ilgili DSÖ bildirgeleri
2. Sağlık Eğitimi Yönetmeliği
3. Isınma oyunları örnekleri bulma
4. Sunum hazırlama ve sunma

Language of Instruction

Turkish

Course Policies and Rules

To be announced.

Contact Details for the Lecturer(s)

e-posta: turkan.gunay@deu.edu.tr
Tel : 4012

Office Hours

Bilgi Girilmemiş

Work Placement(s)

None

Workload Calculation

Activities Number Time (hours) Total Work Load (hours)
Lectures 14 2 28
Tutorials 14 2 28
Preparations before/after weekly lectures 14 1 14
Preparation for final exam 1 9 9
Preparing assignments 4 3 12
Preparing presentations 4 2 8
Final 1 1 1
TOTAL WORKLOAD (hours) 100

Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes

PO/LOPO.1PO.2PO.3PO.4PO.5PO.6PO.7PO.8PO.9PO.10PO.11PO.12
LO.153
LO.254532
LO.3532
LO.4
LO.54
LO.645
LO.744
LO.85