DERS ADI

: SAĞLIK EĞİTİMİNİN İLKELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSA 5037 SAĞLIK EĞİTİMİNİN İLKELERİ SEÇMELİ 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR OSMAN ALPARSLAN ERGÖR

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sağlık eğitimi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi, bir eğitimin planlaması ve hazırlanması ve gerçekleştirilmesiyle ilgili bilgi ve beceri kazandırma.









Sunum hazırlama kurallarını bilme ve uygulayabilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sağlık eğitimi ve sağlığı gelişltirme kavramlarının bilinmesi
2   Yetişkinlerin öğrenme ilkeleri ve yetişkin eğitiminin özelliklerini bilme
3   Yetişkin eğitim ilkelerine uygun eğitim yapabilme
4   Olumlu eğitim ortamı sağlama kurallarını bilme, uygulayabilme
5   Görsel işitsel araç kullanımını bilme ve uygulayabilme
6   Etkileşimli eğitim yöntemlerini bilme ve uygulayabilme
7   İletişim becerilerini bilme ve uygulayabilme
8   Bir sunumun planlanmasının aşamalarını bilme ve uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma Beklentilerin alınması Programın Paylaşılması Sağlık Eğitimine Giriş Sağlığı Geliştirme Ödev 1-2
2 Yetişkinlerin Öğrenme İlkeleri Olumlu Eğitim Ortamı Sağlama Ödev 3
3 Görsel İşitsel Araç Kullanımı Ödev 1-2 tartışma
4 Etkileşimli Eğitim Yöntemleri
5 Etkileşimli Eğitim Yöntemleri
6 İletişim Becerileri
7 Bir Sunumun Planlanması
8 Sunum hazırlama
9 4. Ödev sunumları
10 4. Ödev sunumları
11 4. Ödev sunumları
12 4. Ödev sunumları Genel değerlendirme
13 Tartışma
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Özvarış Ş.B., Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 2001.
2. Tabak R.S., Sağlık Eğitimi, Somgür Yayıncılık, Ankara, 2000.
3. Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999.
4. Knowles M. (Çev. S.Ayhan), Yetişkin Öğrenenler, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 1996.
5. Demirel Ö., Eğitimde Program Geliştirme, 11.Baskı, Pegem Akademi, Ankara, 2008.
6. Fertman C.I, Allensworth D.D. (Çev. M.Işıtman), Sağlığı Geliştirme Programları- Teoriden Pratiğe, Sağlık Bakanlığı, Ankara 2012.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkileşimli eğitim yöntemleri ( soru-yanıt, küçük grup çalışması, oyunlaştırma, olgu çalışmaları)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + PO * 0.30 +FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + PO * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev: 1. Sağlık Eğitimi ile ilgili DSÖ bildirgeleri
2. Sağlık Eğitimi Yönetmeliği
3. Isınma oyunları örnekleri bulma
4. Sunum hazırlama ve sunma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: turkan.gunay@deu.edu.tr
Tel : 4012

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödev hazırlama 4 3 12
Sunum hazırlama 4 2 8
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Final sınavına hazırlık 1 9 9
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.153
ÖK.254532
ÖK.3532
ÖK.4
ÖK.54
ÖK.645
ÖK.744
ÖK.85