DERS ADI

: İKİDİLLİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 5044 İKİDİLLİLİK SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Genel Dilbilim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ÖZGE CAN

Dersi Alan Birimler

Genel Dilbilim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin ikidilli çocuk ve yetişkinlerin dil edinim süreçlerini ve bu süreçleri etkileyen biyolojik, toplumsal ve eğitimsel faktörleri irdeleyerek öğrenmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. İkidillilerin dil edinim süreçlerini ve bu sürecinin aşamalarını etkileyen faktörleri öğrenmek
2   2. İkidilliliğin bilişsel ve toplumsal yönlerini kavramak
3   3. İkidilli çocukların dil ve diğer bilişsel becerilerini öğrenmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. İkidilliliğin tanımı ve temel kavramlar 11. İkidillilerde düzenek kaydırma ve düzenek karıştırma
2 2. İkidillilik türleri 12. İkidillilerde dil seçimi
3 3. İkidillilerde dilin beyindeki yerleşimi 13. İkidilliliğin sosyodilbilimsel boyutu
4 4. İkidillilikte dil edinim süreci 14. Çokdillilik
5 5. İkidillilikte dil edinim süreci
6 6. İkidillilikte bilişsel süreçler
7 7. İkidilli çocukların dil becerileri
8 8. İkidilli çocukların bilişsel becerileri
9 9. İki dilli çocukları eğitimi
10 10. İki dilli çocukları eğitimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bialystok, A. (2003). Bilingualism in Development. New York: Cambridge University Press.
Cenoz, J. ve Genesee, F. (Eds. ) (2001). Trends in Bilingual Acquisition. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.
Yip, V. ve Matthews, S. (2007). The Bilingual Child: Early Development and Language Contact. New York: Cambridge University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Soru-Yanıt
4. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize sınavı klasik yazılı sınav biçiminde olacak, öğrencilerin hazırlanıp sınıfta yaptıkları sunumlar yarıyıl içi çalışma olarak değerlendirilecektir. Final notunu da öğrencileri hazırlayacakları bir makale oluşturacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derslere devam etmeleri ve verilen ödevleri zamanında teslim etmeleri önem taşımaktadır. Öğrenciler yazdıkları ödevlerde akademik çalışmaların gerektirdiği atıfta bulunma, kaynak gösterme gibi etik kurallara uymak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ofis no: B Blok B 432
Ofis tel no: (30)18624

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba sabah

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 4 3 12
Öğrenci Sunumları 15 3 45
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 2 8 16
Kitap Okuma 10 4 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Vize Sınavı 1 2 2
Final Ödevi 1 25 25
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1341552
ÖK.23414523
ÖK.334145523