DERS ADI

: EĞİTİM POLİTİKASI VE EKONOMİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 5550 EĞİTİM POLİTİKASI VE EKONOMİSİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Türkiye ve dünya ölçeğinde eğitim sistemlerinin genel bir karşılaştırılması çerçevesinde eğitim planlamasının gerekliliğini kavrama.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim planlaması kavrayabilme.
2   Yaklaşımları kuramsal yönleriyle kavrayabilme
3   Türkiye eğitim sisteminde planlama süreci
4   Değişme ve gelişme kavramlarını anlama süreçlerine
5   Güncel planlama yaklaşımlarını anlama
6   Eğitimde güncel planlama yaklaşımlarını anlama
7   Planlama süreci yaklaşımları bilgisi.
8   Eğitim planlamasının toplumsal kalkınma, değişme ve gelişme süreçlerine etkilerini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İçerik ve ders sürecinin açıklanması
2 Planlama ile ilgili temel kavramlar: Eğitim, sistem, kalkınma, planlama, gelişme, büyüme, istihdam
3 Eğitim planlamasının gerekliliği ve temel özellikleri
4 Eğitim planlaması yaklaşımları: 1. İnsan Gücü Yaklaşımı 2. Toplumsal İstem Yaklaşımı 3. Verim Oranı Yaklaşımı
5 Eğitim planlaması yaklaşımları: 4. Çağdaş Yaklaşım (esnek model)
6 Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde eğitim planlaması
7 Ara sınav
8 Beş yıllık kalkınma planları
9 Stratejik planlama
10 Eğitim planlaması örgütleri ve işleyişi
11 Türkiye eğitim sisteminin planlama sorunları ve çözüm önerileri
12 Eğitim ekonomisi kuramları
13 Eğitimin ekonomik temelleri
14 Eğitim sektörü ve istihdam. Eğitimin finansmanı: Maliyet ve harcamalar
15 Bitirme sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yasar.yavuz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.6555555
ÖK.7555555
ÖK.855555555