DERS ADI

: SANATTA DİALOG EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5067 SANATTA DİALOG EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT TUBA GÜLTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Uluslararası toplumlarda gerçekleşecek diyalog eğitimi kültürlerarası barışın sağlanmasında ve kültürlerarası eğitim projelerinin yürütülmesinde farkındalık oluşturma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Barış kültürü ve diyalog için inisiyatif kazanır.
2   Sanat kampanyaları ve sanat yöntemlerini geliştirir.
3   Anlaşmazlıkların çözümüne dönük sanatsal çözüm stratejileri geliştirebilir, sanatta arabuluculuk tekniklerini analiz edebilir.
4   Arabuluculuk özelliklerini tanır ve anlamlandırır.
5   Sorun çözmede inisiyatif kazanabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Diyalog Eğitimi
2 Diyalog Eğitimi
3 Barış Ombudsmanlığı
4 Barış Ombudsmanlığı
5 Diyalog İçin Sanat Ombudsmanları
6 Diyalog İçin Sanat Ombudsmanları
7 vize
8 Diyalog İçin Sanat Ombudsmanları
9 Diyalog İçin Sanat Ombudsmanları
10 Diyalog Eğitiminde Sanat Kampanyaları Oluşum Süreci
11 Diyalog Eğitiminde Sanat Kampanyaları Oluşum Süreci
12 Yaratıcı Sanatsal ve İletişimsel Etkinlikler
13 Yaratıcı Sanatsal ve İletişimsel Etkinlikler
14 Yaratıcı Sanatsal ve İletişimsel Etkinlikler
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Harris,I&Morrison, M. L. (1979). Peace Education.Jefferson: McFarland.
Osseiran , S., &Reardon,B. (1998). The United Nation's Role in Peace Education. C. F. Alger(Ed.), Future of the United Nations System, The; Potential for the Twenty-First Century (pp. 385-408). Tokyo: The United Nations University Press.
Reardon, B.A. (1997) Human Rights as Education for Peace. G. J. Andreopouos, & R. P. Claude (Eds.), Human Rights Education for the Twenty-first Century(pp. 21-34). Philadelphia:University of Pennsylvania Press
Lord , J.E, &Flowers,N. (1998). Human Rights Education and Grassroots Peacebuilding. J. A. Marten, & J.W.Helsing(Ed.), Human Rights And Conflict: Exploring the Links Between Rights, Law, And Peacebuilding (pp. 431--458). Tokyo: The United Nations University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

kavramaya yönelik uygulama ve çözümleme yetisi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

çalışmalarda özgün değer

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.gultekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba
Saat: 11:15 - 12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 6 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51