DERS ADI

: KAVRAMSAL SANAT UYGULAMALARI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5060 KAVRAMSAL SANAT UYGULAMALARI II SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT TUBA GÜLTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sanatsal kavramlarla düşünebilme bilincinin geliştirilmesi ve Kavramları her türlü malzeme ile ilişkilendirebilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kavramları farklı görme biçimiyle yorumlayabilir
2   Kavramları her türlü malzeme ile ilişkilendirebilir
3   Dil, Sözcük ve Algı birlikteliğinde yeni sürecin inceler
4   Post modern dönemde ortaya çıkan yeni estetik ölçütleri ve teknoloji-sanat, sanat-çevre, endüstri-sanat gibi ilişkileri değerlendirebilir
5   Alana ilişkin araştırma ve deneysel çalışmalar yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Diyalektik kavramı, Othello örneğinde, Hegelin efendi köle diyalektiği, uygulamalı çalışmalar
2 Diyalektik kavramı, Othello örneğinde, Hegelin efendi köle diyalektiği, uygulamalı çalışmalar
3 Derrida, Cogito ve söylem
4 Derrida, Cogito ve söylem
5 Derrida, Metafor ve ve uygulamalı çalışmalar
6 Derrida, Metafor ve ve uygulamalı çalışmalar
7 vize
8 Meontoloji üzerine yorumlamalar
9 Meontoloji üzerine yorumlamalar
10 Kavramsal sanat çalışmalarının çözümlemeleri
11 Kavramsal sanat çalışmalarının çözümlemeleri
12 Kavram,İroni,dil ve Söylem Analizi
13 Kavram,İroni,dil ve Söylem Analizi
14 Heidegger ve hermeneutik ontoloji
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

BENJAMİN, Walter, (2004), Pasajlar, Çev. Ahmet Cemal, 5. baskı, Yapı Kredi Yayınları,
İstanbul.
HARVEY, David, (2003), Postmodernliğin Durumu, Çev. Sungur Savran, 3. baskı, Metis
Yayınları, İstanbul
Post-yapısalcılık ve postmodernizm, Madan Sarup, çev:Abdülbaki Güçlü, Bilim ve Sanat
yayınları
Timur, T., (2005), Derrida nın Nostaljiler si ve Fransız tutkusu. Batı Felsefesi,
Metin ve Yapısöküm , Felsefi İzlenimler, s.141-157, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

kavramaya yönelik uygulama ve çözümleme yetisi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Uygulamalı çalışmalarda özgün değer

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.gultekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba
Saat: 11:15 - 12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 7 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51