DERS ADI

: SANATSAL MOTİVASYONDA DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIM I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5083 SANATSAL MOTİVASYONDA DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIM I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT CEMİLE ARZU AYTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sanatsal motivasyonda disiplinlerarası yaklaşım dersinin amacı;
-sanatsal yaratma ve sanat eğitimi sürecinde çeşitli sanat dalları ve diğer disiplinlerle disiplinlerarası ilişkinin ne anlama geldiğini,
- sanatsal yaratma sürecinde motivasyonun önemini, yöntemlerini ilgili kaynaklar ışığında ve farklı güncel örnekler üzerinden kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   - Motivasyon yöntemlerini ve bu süreçte motivasyon sağlama yollarını gerçekleştirebilir
2   - Eğitimde bireysel farklılıklar göz önünde bulundurularak, motivasyon kaynaklarını disiplinlerarası yaklaşımla doğru kullanabilir
3   Sanatsal yaratma ve sanat eğitimi sürecinde motivasyonun gerekliliğini ve önemini bilir
4   Sanatsal motivasyonda disiplinlerarası yaklaşımın önemini bilir
5   - Sanat eğitiminde disiplinlerarası yaklaşımı uygulayabilir
6   Sanatta disiplinlerarasılık kavramı ve bu kavram çerçevesindeki yaklaşımların önemini bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Motiv(güdü), motivasyon(güdülenme) kavramı tanımları ve kuramları Disiplinlerarası yaklaşım yöntemiyle görsel/plastik sanatların diğer disiplinlerle ilişkisi ve örnekler üzerinden konunun analizi
2 Sanatsal yaratıcılık, biçim oluşturma motivasyon kavramları ilişkisine giriş Güncel örneklerin analizi
3 Yaratma dürtüsü bakımından iç ve dış etmenler Sanatta disiplinlerarası yaklaşım ve sanatsal motivasyon ilişkisi
4 Yaratma Dürtüsü kitabının tanıtımı ve kaynak kitap içeriğinin konu ile ilişkilendirilmesi. İşlenen konuların genel tekrarı ve değerlendirmesi
5 Sanat eğitiminde motivasyon ve kaynakları, seviyelere yönelik motivasyon türleri Final
6 Bir amaç (sanatsal ürün) için sanatçıyı harekete geçiren, enerji veren, duyuşsal bir yükselmeye (coşku, istek, tutkuya) neden olan ve bu yönde davranışları yönlendiren itici güç olan motiv ve belli amaçlara ulaşmak için güç kazanma hali, motivasyon sağlama yöntemleri.
7 Ara sınav
8 Disiplinlerarası yaklaşım nedir Çağdaş sanat eğitimindeki yeri ve önemi
9 Sanatsal yaratıcılıkta disiplinlerarası yaklaşım nedir Bu yaklaşımın türleri nelerdir Bu yaklaşım ve türlerinin incelenmesi
10 Sanat tarihinde örneklerini bulabileceğimiz disiplinlerarası yaklaşımlar, görsel/plastik sanat dallarının etkileşimi ve görsel /plastik sanatlar ile diğer sanat dalları arasındaki etkileşim.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arık, I.A. (1996). Motivasyon ve Heyecana Giriş. İstanbul: Çantay Yayınevi.

Bourrıaud, N. (2005). İlişkisel Estetik. Çev.Saadet Özen. İstanbul: Bağlam Yayınları.

İpşiroğlu, N. (2010). Görsel Sanatlarda Alımlama ve Sanatlararası Etkileşim. İstanbul: Hayalbaz Kitap.

İpşiroğlu, N. (1998). Sanattan Güncel Yaşama.İstanbul: Pan Yayıncılık.

Onaran, O.(1981). Çalışma Yaşamında Güdülenme Kuramları. Ankara Üniversitesi. Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayını. No: 470.Ankara.

Orhan, Ş.(2006). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Çalgı Eğitiminde Motivasyon . Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi.20:130-136.

Storr, A. (1992 ) Yaratma Dürtüsü. Çev.: İpek Babacan. İstanbul: Yayınevi Yayıncılık.

Ulbricht, J. (1998). Interdisciplinary Art Education Reconsidered , Art Education, S.51(4), 16.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

eğitimde eleştirel yaklaşım
-anlatım yöntemi
-disiplin temelli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Devamlılık ve sürece, içeriğe uygunluk, yorum gücü,akademik yeterlilik

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.aytekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Öğrenci Sunumları 2 2 4
Sunum Hazırlama 2 4 8
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Kitap Okuma 4 4 16
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 4 4 16
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Final Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11111
ÖK.21111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.51111
ÖK.61111