DERS ADI

: BATI YAZININDA TÜRKLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 5021 BATI YAZININDA TÜRKLER SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ERKAN SERCE

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Batı yazınında Türklerin nasıl algılandığı ve Batı kamuoyunun bu algı sonucu üretilmiş metinlerden ne derece etkilendiği, bunların günümüze etkisinin ortaya konulması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Batı yazınının temel kaynaklarını sıralayabilme
2   Batı yazınında Türklerin yeri ve önemini ifade edebilme
3   Batı yazınındaki Türk algısının günümüze etkilerini kavrayabilme
4   Batı kamuoyunda Türk algısını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Değme noktası: Haçlı Seferleri ve Türkler
2 Batı nın Kaynakları: Esirler, Casuslar ve Askerler
3 Rönesans ın prizmasından Türkler
4 Akdeniz'de Korsanlık ve Yazınsal Etkileri
5 Cervantes, Shakespeare ve Racine
6 Elçilik raporlarından Türkler (16. Yüzyıl)
7 Tüccarların Yazdıkları (17. ve 18. Yüzyıl)
8 Ara Sınav
9 Kadın gözüyle Türkler: Lady Montagu
10 18. Yüzyılda Türk Modası
11 Aydınlanma ve Türkler
12 Teknik Heyetler ve Türkler
13 Romantik Çağ da Türkler
14 Modernlik ve Türkler
15 Yıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Özlem Kumrular (Ed.), Dünyada Türk İmgesi, İstanbul, 2005.
2-GiovanniRicci, Türk Saplantısı. Yeniçağ Avrupa`sında Korku, Nefret ve Sevgi, İstanbul, 2005.
3-Gülgün ÜçelAybet, Osmanlı Dünyası ve İnsanları: Avrupalı Seyyahların Gözünden 1530-1699, İstanbul, 2003.
4-EstherCafe, Rönesans Dönemi Avrupa Gezi Yazılarında Türk Miti ve Bunun Çöküşü , Çev. Zeki Arıkan, TİD, (1984)
5-Zeki Arıkan, "XVII. Yüzyılda Fransa'da Türk Görüntüsü Racine ve Bajazet", XI. Türk Tarih Kongresi, Ankara, 1994, 2735-2750.
6-Zeki Arıkan, "GuilluamePostel ve De la RepubliquedesTurcs", TİD, II, 1984.
7-HeleneDesmet-Gregoire, Büyülü Divan: XVIII. Yüzyıl Fransa sında Türkler ve Türk Dünyası, Eren Yayıncılık, İstanbul, 1991.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.serce@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455