DERS ADI

: SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE LİTERATÜR İNCELEME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSB 5041 SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE LİTERATÜR İNCELEME SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT MUSTAFA ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sosyal bilgiler eğitimin amaçlarını; sosyal bilgiler eğitimine ilişkin ulusal yayınlar; sosyal bilgiler eğitimine ilişkin uluslararası yayınlar; sosyal bilgiler eğitimine ilişkin sorunlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal bilgiler eğitimin amaçlarını tanımlayabilme.
2   Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin ulusal yayınları açıklayabilme.
3   Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin uluslararası yayınları açıklayabilme.
4   Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin sorunları belirleyebilme.
5   Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin sorunla değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Programın tanıtımı ve sosyal bilgiler eğitimin amaçları.
2 Sosyal bilgiler eğitiminde literatür incelemesinin amaçları.
3 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin ulusal yayınlar: Tezler
4 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin ulusal yayınlar: Kitaplar ve ders kitapları
5 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin ulusal yayınlar: Makaleler
6 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin ulusal yayınlar: Makaleler
7 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin ulusal yayınlar: Bildiriler
8 Ara Sınav
9 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin uluslararası yayınlar: Tezler
10 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin uluslararası yayınlar: Kitaplar ve ders kitapları
11 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin uluslararası yayınlar: Makaleler
12 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin uluslararası yayınlar: Makaleler
13 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin uluslararası yayınlar: Bildiriler
14 Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin sorunlarını tartışma.
15 Yarıyıl sonu sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bernadyn K. S. & Jerome T. (1999). Teaching Values through Elementary Social Studies and Literature Curricula, Education, volume. 119.
Brophy, H. & VanSleright B. (1997). Teaching and learning history in elementary schools. New York: Teachers College, Colombia University.
Chapin, J.N. & Messick, R. G. (2002). Elementary social studies, 5th Edition. Boston: Allyn and Bacon.
Marlow, L. & Inman, D. (2005). Activating the primary social studies classroom. Lanham: Scarecroweducation.
Martorella, P. & Beal, C. (2002). Social studies for elementary classrooms. New Jersey: Merrill Prentice Hall.
Poppe, C. A. & Matre, N. V. (1989). Social studies learning centers for the primary grades. New York: The Center For Applied Research In Education.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Birden fazla yöntem kullanılır: Geleneksel öğrenme, etkileşimli öğrenme ve aktif öğrenme yöntemleri ayrı ya da bir arada kullanılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerlendirme Yöntemleri ve İş Yükü Hesaplaması bölümünde verilmiştir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

mustafa.sahin@deu.edu.tr

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 3 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 6 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1253
ÖK.22253
ÖK.332533
ÖK.42253
ÖK.5253