DERS ADI

: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNDE ORFF YAK. MÜZİK EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İOÖ 5012 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNDE ORFF YAK. MÜZİK EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜZİN ÖZYILMAZ AKAMCA

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

: Okul öncesi öğretmen adaylarına Orff-Schulwerk le ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ÖÇ 1. Orff-Schulwerk in yaratıcısı Carl Orff un sanat yaşamını bilir.
2   ÖÇ 2. Orff-Schulwerk in temel felsefesini bilir.
3   ÖÇ 3. Orff-Schulwerk felsefesinin gelişim kuramlarıyla ilişkisini kurar.
4   ÖÇ 4. Orff-Schulwerk in okulöncesi eğitimdeki önemini kavrar.
5   ÖÇ 5. Orff-Schulwerk temelli dersler planlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Carl Orff un sanat yaşamı.
2 Orff-Schulwerk in temel felsefesi.
3 Orff-Schulwerk in dayandığı gelişim kuramları.
4 Okulöncesi dönemi çocuklarının bilişsel, psikomotor ve duyuşsal özellikleri ile Orff-Schulwerk ilişkisi.
5 Orff-Schulwerk in temel ögeleri.
6 Rtim, konuşma ve hareket ilişkisi.
7 Orff-Schulwerk te taklit, gözlem ve deneyim süreci.
8 Arasınav
9 Taklit, gözlem ve deneyim sürecinden yaratıcılığa ulaşma.
10 Ritmik, melodik ve oyun doğaçlamaları.
11 Öyküden müzikli dramatizasyona gitme.
12 Ritmik, melodik ve oyun doğaçlamaları planlayabilme.
13 Müzikli dramatizasyon planlayabilme.
14 Orff-Schulwerk temelli sınıf içi etkinlikler planlayabilme.
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Warner, B. (1991). Orff-Schulwerk, Applications for the Classroom. USA: Prentice-Hall, Inc.
2. Haselbach, B. (1976). Improvisation, Dance, Movement. Stuttgart: Ernst Klett.
3. Bilen, S. & Özevin, B. & Uçal, C. E. (2007). The Effects of Orff-Schulwerk on Music Education and Motivational Processes in Primary Education Music Lessons, Im Dialog-In Dialogue. Ed. Haselbach-Grüner-Salmon, sf: 102-119, Germany: Schott.
4. Meyers, C.& Jones, T. B. (1993). Promoting Active Learning Strategies for the College Classroom. San-Francisco: Jossey-Bass Publishers.
5. Bilen, S. & Özevin, B. & Uçal, C. E. (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi. Müzik
Eğitimi Yayınları, Ankara.
6. Zachopolou, E. & Vassiliki, D. (2003) Application of Orff and Dalcroze Activities in Preschool Children: Do They Affect the Level of Rhythmic Ability , Physical Educator, sayı: 60.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

: Orff-Schulwerk, Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma, proje, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sermin.bilen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 2 4
Ödev Hazırlama 5 8 40
Sunum Hazırlama 5 5 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.14444
ÖK.24444
ÖK.34444
ÖK.44444
ÖK.54444