DERS ADI

: HALK SAĞLIĞINDA ETİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSA 5035 HALK SAĞLIĞINDA ETİK ZORUNLU 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR OSMAN ALPARSLAN ERGÖR

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Halk sağlığı alanında etik sorun alanlarının farkına varılması, sorunların çözümünde halk sağlığı etiği yaklaşımlarının bilinmesi ve bunları uygulamaya geçirecek becerilerin geliştirilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sağlık ve etik ilişkisi ile ilgili temel kavramları bilir
2   Halk sağlığı etiğinin felsefi temellerini, ilkelerini ve çözümleme araçlarını bilir
3   Halk sağlığında etik sorun alanlarını bilir.
4   Halk sağlığı etiği alanında güncel ve kanıta dayalı kaynaklara erişebilir
5   Sağlık sistemi içindeki temel etik sorunları tanımlar ve çözüm yollarını bulur
6   Halk sağlığı ile ilgili yasaları ve bunların etik bağlamlarını tartışır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etik nedir, Genel kavramlar
2 Biyoetikten halk sağlığı etiğine. Halk sağlığı etiğinin önemi
3 Halk sağlığı etiğinin felsefi temelleri (Yararcılık, sonuççuluk, liberalizm, toplulukçuluk vb.)
4 Halk sağlığı etiğinin felsefi temelleri (Yararcılık, sonuççuluk, liberalizm, toplulukçuluk vb.)
5 Halk sağlığı etiği ilkeleri
6 Halk sağlığı etiği ilkeleri
7 Ara sınav
8 Halk sağlığı etiğinde konular
9 Halk sağlığı etiğinde konular
10 Halk sağlığında özerklik ve paternalizm
11 Halk sağlığında yasalar ve etik
12 Halk sağlığında araştırma ve yayın etiği
13 Olgu tartışmaları / Sunumlar
14 Olgu tartışmaları / Sunumlar
15 Genel değerlendirme/ FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Referanslar: Public Health Ethics Stephen Holland
Public Health Ethics Theory, Policy, and Practice Ronald Bayer, Lawrence O. Gostin, Bruce Jennings, and Bonnie Steinbock
Public Health Ethics: Key Concepts and Issues in Policy and Practice (Cambridge Medicine (Paperback)) Angus Dawson
Essentials Of Public Health Ethics (Essential Public Health) Ruth Gaare Bernheim , James F. Childress , Alan Melnick, Richard J Bonnie
Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar, seminerler, olgu tartışmaları, raporlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.25 + ODV * 0.25 + DKL* 0.20 + FN*0.30
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.25 + ODV * 0.25 + DKL* 0.20 + BUT*0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

2 sınav, sunumlar ve olgu tartışmaları

Değerlendirme Kriteri

Tüm değerlendirmeler 100 puan üzerinden yapılacaktır. Ödev, sunum ve sınavlar ders notuna yansıyacak şekilde yüzdeler üzerinden ağırlıklandırılarak öğrencinin notu hesaplanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ahmetcan.bilgin@deu.edu.tr - 24021

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 1 1
Sunum Hazırlama 1 3 3
Diğer (görüntü sanatlarına dair eserlerin izlenmesi) 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.153
ÖK.255
ÖK.3554
ÖK.435
ÖK.554
ÖK.6