DERS ADI

: ÜLKE BİLGİSİ (ALM)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MUT 2061 ÜLKE BİLGİSİ (ALM) SEÇMELİ 2 1 0 4

Dersi Veren Birim

Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT DİLEK ALTINKAYA NERGİS

Dersi Alan Birimler

Mütercim-Tercümanlık İÖ (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)

Dersin Amacı

Türk ve Alman kültürlerinin benzer ve farklı yanlarının farkına vararak kültürlerarası iletişim duyarlılığını kazanma. Almanca konuşulan ülkelerin kültürünün, ülke bilgisinin görsel, işitsel, görsel-işitsel malzemelerle karşılaştırmalı olarak incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci Türk ve Alman kültürlerini tanır.
2   Öğrenci Türk ve Alman kültürlerinin benzer ve farklı yanlarının farkına varır ve kültürlerarası iletişim duyarlılığını sahip olur.
3   Öğrenci Almanca konuşulan ülkelerin kültürünü, ülke bilgisini, görsel, işitsel, görsel-işitsel malzemelerle karşılaştırmalı olarak inceler ve ayırt eder.
4   Türkiye ve Almanya hakkındaki ülke bilgisine yönelik içerikleri açıklar.
5   Yabancı dil öğretiminde önyargıların etkisini tartışır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve tanıtım dersi Ülkebilgisi ve Türleri
2 Alman Tarihi Tarihte Türk-Alman İlişkileri, Tarihler ve Olgular
3 Toplum ve Kültür
4 Gelenek ve görenekler Yiyecek ve İçecek kültürü
5 Eğitim, Bilim ve Araştırma Eğitim: Okul öncesi eğitim, ilköğretim ve ortaöğretim
6 Toplum ve Kültür Göç, aile, boş zaman etkinlikleri
7 I. Vize
8 Tiyatro, müzik, edebiyat, müzeler
9 Devlet, hukuk ve Vatandaş
10 Dış Politika
11 II. Vize
12 Ekonomi
13 Alman Endüstrisi
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Wicke, Rainer Ernst (1995): Kontakte knüpfen, Fernstudieneinheit 9, Langenscheidt, Berlin.
2. Macaire, Dominique/Hosch, Wolfram (1996): Bilder in der Landeskunde, Fernstudieneinheit 11, Langenscheidt, Berlin
3. Lüger, Heinz-Helmut (1993): Routinen und Rituale in der Alltagskommunikation, Fernstudieneinheit 6, Langenscheidt, Berlin
4. http://www.tatsachen-ueber-deutschland.de/de/
5. Türkiye ve Almanya haritası

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Tartışma
3. Sunum
4. Soru-yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1.Vize
2 VZ2 2.Vize
3 UYG Uygulama
4 FN Final
5 BNS BNS VZ1 * 0.20 + VZ2 * 0.20 + UYG * 0.20 + FN * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktıları, ilgili konuya ilişkin bilgi içeren metinlere dayalı ve/veya soruları cevaplandırarak %20 oranında yazılı ödevler ve ders içi katılım, aynı yöntemle ara sınav ve fınal sınavlarında değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 2 6 12
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 5 15
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1545334323325
ÖK.2545534323325
ÖK.3545534323325
ÖK.4545534323325
ÖK.5545453