DERS ADI

: MATEMATİK EĞİTİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6059 MATEMATİK EĞİTİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Genel anlamda ölçme ve değerlendirme yaklaşım, yöntem ve teknikleri üzerine bilgi sahibi olan öğrenciler alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ve onların ele aldığı yöntemler üzerine bilgi edinirler, bunları matematik eğitiminde kullanırlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genel ölçme değerlendirme yaklaşımlarını tanımak
2   Matematik eğitimindeki alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımlarını tanımak
3   Klasik ve alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırılmak
4   Matematik eğitimi için uygun ölçme araçlarını tanımak
5   Matematik eğitimi için uygun ölçme araçları geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ölçme ve değerlendirmedeki temel tanım ve kavramların açıklanması
2 Klasik ölçme ve değerlendirme araçlarının tartışılması
3 Alternatif ölçme-değerlendirme hakkında bilgi verilmesi
4 Alternatif ölçme-değerlendirmenin neden gerekli olduğunun tartışılması
5 Matematik eğitiminde yararlanılan alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımlarının araştırılması
6 Matematik eğitimi alan yazınındaki araştırma ve inceleme örneklerinin incelenmesi
7 Matematik eğitimi alan yazınındaki araştırma ve inceleme örneklerinin incelenmesi
8 Ara Sınav
9 Alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımlarına uygun araçların yapısı hakkında bilgi verilmesi
10 Alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımlarına uygun araçların hazırlanmasına yönelik bilgi verilmesi
11 Klasik ve alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlarının karşılaştırılması
12 Klasik ve alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlarının bir araştırma tasarımındaki kullanım biçimlerine yönelik tartışmaların yapılması
13 Matematik eğitimine yönelik seçilen iki alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımına dayalı uygun ölçme araçlarının geliştirilmesi ve uygulanması
14 Yapılan uygulamadan elde edilen verilerin değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Kitaplar, Matematik Eğitimi Dergileri, Matematik Eğitimi İle İlgili Kitaplar, Bu alanda Yapılmış Çalışmalar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayten.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 20 40
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3445553
ÖK.45554
ÖK.554443242