DERS ADI

: MATEMATİKTE ALANI ÖĞRETME BİLGİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6067 MATEMATİKTE ALANI ÖĞRETME BİLGİSİ SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT ESRA BUKOVA GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Matematik öğretmenlerinin sahip olması gereken bilgi türlerinden biri olan alan öğretimi bilgisini ve bileşenlerini tanıtmak, matematik öğretimini desteklemem için ortaya atılan alan öğretimi bilgisi çerçevelerini tanıtmak, gerçek sınıf öğretimlerinden alınan kesitler ile örneklemek, etkili bir matematik öğretimi gerçekleştirmek için matematiği öğretme bilgisinin önemini ortaya çıkarmak ve söz konusu bilginin derslere yansımasını destekleyecek öğretim uygulamaları geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiği öğretme bilgisinin ne olduğunu öğrenebilme.
2   Alan öğretimi bilgisinin temel bileşenlerine ilişkin öğretmen adaylarının anlayışlarını geliştirebilme.
3   Etkili bir matematik öğretimi gerçekleştirmek için gerekli alan öğretimi bilgisine ilişkin çerçeveleri yansıtıcı bir şekilde ele alabilme.
4   Matematiği öğretme bilgisini gerçek sınıf ortamından alınan kesitlerle olumlu ve olumsuz örnekler üzerinden tartışabilme.
5   Matematiği öğretime bilgisinin derslere yansıtılmasını destekleyecek örnek uygulamalar hazırlayabilme ve sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretmenlerin sahip olması gereken bilgilere ilişkin anlayış geliştirmek
2 Alanı öğretme bilgisine ilişkin anlayış geliştirmek
3 Matematiği öğretme bilgisi ve bilelşenlerine ilişkin anlayış geliştirmek
4 Matematik öğretimi için geliştirilmiş alan öğretimi bilgisi çerçevelerini tartışmak
5 Matematik öğretimi için geliştirilmiş alan öğretimi bilgisi çerçevelerini tartışmak
6 Dörtlü Bilgi Modelini, birimlerini ve bileşenlerini tanıtmak
7 Dörtlü Bilgi Modelinin Temel Bilgi birimi bağlamındaki kodları ve gerekliliklerini örnek uygulamalarla destekleyerek ortaya çıkarmak
8 Ara Sınav
9 Dörtlü Bilgi Modelinin Dönüşüm Bilgisi birimi bağlamındaki kodları ve gerekliliklerini örnek uygulamalarla destekleyerek ortaya çıkarmak
10 Dörtlü Bilgi Modelinin Dönüşüm Bilgisi birimi bağlamındaki kodları ve gerekliliklerini örnek uygulamalarla destekleyerek ortaya çıkarmak
11 Dörtlü Bilgi Modelinin Dönüşüm Bilgisi birimi bağlamındaki kodları ve gerekliliklerini örnek uygulamalarla destekleyerek ortaya çıkarmak
12 Doktora öğrencilerinin matematiği öğretme bilgilerinin öğretimlerine yansıtacakları örnek uygulamalar geliştirmeleri, uygulamalarını sunmaları ve görüşlerin paylaşımı.
13 Doktora öğrencilerinin matematiği öğretme bilgilerinin öğretimlerine yansıtacakları örnek uygulamalar geliştirmeleri, uygulamalarını sunmaları ve görüşlerin paylaşımı.
14 Doktora öğrencilerinin matematiği öğretme bilgilerinin öğretimlerine yansıtacakları örnek uygulamalar geliştirmeleri, uygulamalarını sunmaları ve görüşlerin paylaşımı.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Matematiği öğretme bilgisi, alan öğretimi bilgisi, pedagogical content knowledge anahtar kelimelerini içeren kitaplar, makaleler ve tezler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikli öğrenme, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Vize Sınavına Hazırlık 7 1 7
Final Sınavına Hazırlık 7 1 7
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 256

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555455445355
ÖK.25554554453525
ÖK.3444543
ÖK.4333535535555
ÖK.555534553555355