DERS ADI

: MATEMATİK ÖĞRETMENİ YETİŞTİRMEDE MODELLER VE YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6056 MATEMATİK ÖĞRETMENİ YETİŞTİRMEDE MODELLER VE YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT ESRA BUKOVA GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Geçmişten günümüze kadar var olan çalışmaları ve uygulamaları inceleyerek çağa uygun matematik öğretmeni yetiştirme yaklaşımlarına yönelik bilgi edinmek, araştırma ve uygulama çalışmaları ile bu alana ilişkin teorik bilgiler ile uygulama becerilerini bütünleştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretmenlerin sahip olması gereken bilgi türleri tanıyabilme e bileşenlerini belirleyebilme
2   Matematik öğretmenlerinin sahip olması gereken nitelikleri belirleyebilme.
3   Matematik öğretmenlerinin sahip olması gereken alan ve alan öğretimi bilgisine ilişkin farklı araştırmacılar tarafından ortaya atılmış modelleri inceleme ve yorumlayabilme.
4   Ülkemizde ve gelişmiş ülkelerde matematik öğretmeni yetiştirme modellerini inceleme ve yorumlayabilme ..
5   Çağa uygun matematik öğretmeni yetiştirmek için bir model tasarlama ve modeli açıklayıp yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bir öğretmeninde bulunması gereken özelliklerin tartışılması
2 Bir matematik öğretmeninde bulunması gereken özelliklerin tartışılması
3 Öğretmenlerin sahip olması gereken bilgi türlerinin tartışılması
4 Matematik öğretmenlerinin sahip olması gereken alan bilgisinin tartışılması
5 Matematik öğretmenlerinin sahip olması gereken alan öğretimi bilgisinin tartışılması
6 Matematik öğretmenlerinin sahip olması gereken alan ve öğretimi bilgisinin bileşenlerinin ortaya çıkarılması
7 Ara sınav
8 Ülkemizde matematik öğretmeni yetiştirme yaklaşımlarının incelenmesi
9 Gelişmiş ülkelerin matematik öğretmeni yetiştirme yaklaşımlarının incelenmesi
10 Gelişmekte olan ülkelerin matematik öğretmeni yetiştirme yaklaşımlarının incelenmesi
11 Ülkemizde ve dünyada uygulanan matematik öğretmeni yetiştirme yaklaşımlarının karşılaştırılması
12 Konu alanına ilişkin geniş ölçekli değerlendirme raporlarının irdelenmesi
13 Ekonomik, sosyal ve kültürel yapısı içerisinde çağdaş bir matematik öğretmen yetiştirme sistemi geliştirilmesi
14 Geliştirilen sistemin açıklanması ve yorumlanması
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esra.bukova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 10 140
Vize sınavına hazırlık 7 1 7
Final sınavına hazırlık 7 1 7
Ödev hazırlama 14 2 28
Sunum hazırlama 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 256

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155523244354
ÖK.23532523254
ÖK.33532523254
ÖK.43532553254
ÖK.5353252232545