DERS ADI

: EKOSİSTEM EKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMB 6000 EKOSİSTEM EKOLOJİSİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Ekosistemin temel yapı ve fonksiyonlarını açıklayabilme. Ekolojik toplumların zaman ve mekân içinde değişimlerini açıklayabilme. Biyolojik çeşitliliğin önemini tanımlayabilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Canlıların birbirleri ve çevreleri ile olan etkileşimlerini tanımlayabilme
2   Çevre bileşenleri, hava, toprak ve su kaynaklarının önemini ve canlıların yaşamına etkisini açıklayabilme
3   : Ekosistemin temel yapı ve fonksiyonlarını açıklayabilme
4   Ekolojik toplumların zaman ve mekân içinde değişimlerini açıklayabilme
5   Biyolojik çeşitliliğin önemini tanımlayabilme
6   : Önemli madde döngülerini diyagramlarla gösterebilme, insan aktivitelerinin döngülere etkilerini açıklayabilme
7   Güncel çevre problemlerini ekolojik açıdan tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kommunite kavramı, kommunite tipleri, kommuniteyi oluşturan türlerin özellikleri, kommunitelerdeki değişimler
2 Ekosistem kavramı
3 Ekosistemin özellikleri ve öğeleri, biyotik ve abiyotik faktörler
4 Dünya iklim sistemleri
5 Jeoloji ve toprak, doğal ekosistemler, su ve enerji dengesi
6 Vejetasyonun yapısı, süksesyon, primer üretim
7 Ekosistemlere enerji girişi, üreticiler, tüketiciler
8 Ekosistemlere enerji girişi, üreticiler, tüketiciler Ekolojik piramit, net üretim
9 Arasınav
10 Toprak-bitki ilişkisi
11 Biyoçeşitlilik
12 Biyojeokimyasal döngüleri (su, oksijen, karbon, azot, azot, kükürt)
13 İklim değişimi
14 Ekosistem yönetimi
15 Sürdürülebilir ekosistem
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Attiwill P M and Leeper G W, Forest Soils and Nutrient Cycles. 1987 Melbourne University Press.
Aydin H, Dogan Y, S Baslar S (2007) Ekosistem Kavrami ve Ogretimi. In: Dogan Y (ed), Farkli Ekosistemler ve Cevre Egitimi, CEVKOR, Izmir.
Baslar S, Dogan Y, Mert HH (2007) Karasal Ekosistemlerde Yayilis Gosteren Bitkiler. In: Dogan Y (ed), Farkli Ekosistemler ve Cevre Egitimi, CEVKOR, Izmir.
Chapin FS, Matson P, Mooney HA (2002) Principles of Terrestrial Ecosystem Ecology. Spinger-Verlag Inc., New York.
Gaston KJ, Spicer J (1998) Biodiversity, an introduction. Blackwell Science Malden MA.
Hagen JBP (1992) An Entangled Bank: The Origins of Ecosystem Ecology. Rutgers University Press, Piscataway, NJ.
Kışlalıoğlu M, Berkes F (1994) Ekoloji ve Çevre Bilimleri. Remzi Kitabevi, İstanbul.
Kocataş A (1994) Ekoloji Çevre Biyolojisi. Ege Üniv. Basımevi, İzmir.
Öztürk M ve ark. (1998) Çevre Eğitiminde Temel Kavramlar, Çev-Kor Çevre Eğitim Merkezi Yayınları No: 5, Izmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, bireysel çalışma, anlatım, soru yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 15 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 186

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.123
ÖK.223
ÖK.323
ÖK.423
ÖK.523
ÖK.623
ÖK.723