DERS ADI

: KİMYA DERS PROGRAMLARININ PLANLANMASI VE HAZIRLAMA STRATEJİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 6033 KİMYA DERS PROGRAMLARININ PLANLANMASI VE HAZIRLAMA STRATEJİLERİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT ŞENOL ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar bilgisine sahip olabilme
2   Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri kavrayabilme
3   Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebilme
4   Bir program tasarısı hazırlayabilme
5   Bir eğitim programını belli ölçütler açısından eleştirebilme
6   Farklı Kimya Eğitim müfredatları arasındaki değişimleri belirleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanımlanması
2 Temel Kavramlar, Eğitim sisteminin özellikleri
3 Program geliştirmenin kuramsal temelleri
4 Eğitim programı tasarımları
5 Program geliştirme modelleri
6 Hedefler ve Hedef-davranışların yazılması
7 Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi
8 VİZE
9 Günümüze kadar ortaöğretim kimya müfredat programları
10 Günümüze kadar ortaöğretim kimya müfredat programları arasındaki farkların incelenmesi
11 1935 yılı müfredat programı hedefleri ve davranışları
12 1992 yılı müfredat programı hedefleri ve davranışları
13 1935 ve 1992 yılı müfredat programlarının konu içerik bakımından incelenmesi
14 Yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanan yeni müfredat programının incelenmesi
15 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- M.E. B Müfredat programları
2- Demirel Özcan(2009) Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

: Anlatım,tartışma.sunum,rapor hazırlama,literatür inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senol.alpat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11.00-12.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 3 15 45
Sunum Hazırlama 3 15 45
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 210

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555334
ÖK.2555
ÖK.355
ÖK.444553
ÖK.5533
ÖK.65555