DERS ADI

: ÇOKLU ZEKA KURAMI VE FİZİK EĞİTİMİ UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 6038 ÇOKLU ZEKA KURAMI VE FİZİK EĞİTİMİ UYGULAMALARI SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MUSTAFA EROL

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Çoklu zeka kuramının fizik eğitiminde kullanımının öğrenilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çoklu zeka kuramının teorisini, ders planlarının nasıl hazırlandığını söyleyebilme
2   Çoklu zeka kuramının teorisini, ders planlarının nasıl hazırlandığını kavrayabilme
3   Çoklu zeka kuramının uygulaması ile ilgili ders planı hazırlayabilme
4   Hazırlanan ders planlarını sınıf içinde uygulayabilme
5   Uygulamayı değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çoklu Zeka Kuramının teorisi
2 Çoklu Zeka Kuramının bibliografisi
3 Çoklu Zeka Kuramına göre ders planlarının hazırlanması
4 Çoklu Zeka Kuramına göre ders planlarının hazırlanması
5 Çoklu Zeka Kuramı için anketler hazırlanması
6 Çoklu Zeka Kuramı için anketler hazırlanması
7 Çoklu Zeka Kuramı ile ilgili yayınların taranması
8 Arasınav
9 Çoklu Zeka Kuramı ile ilgili yayınların taranması
10 Çoklu Zekanın yedi türünün ayrıntılarıyla incelenmesi
11 Çoklu Zekanın yedi türünün ayrıntılarıyla incelenmesi
12 Çoklu Zekanın yedi türünün ortaya çıkarılmasında temel fizik dersinde uygulanmasına yönelik konuların belirlenmesi
13 Çoklu Zekanın yedi türünün ortaya çıkarılmasında temel fizik dersinde uygulanmasına yönelik konuların belirlenmesi
14 Seçilen konuların ders içinde bir uygulamasının yapılması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bümen, N. (2002). Okulda Çoklu Zeka Kuramı, Pegem Yayıncılık, Ankara.
Gardner, H. (1983). Frames of mind the theory of multiple intelligences,
Basic Books, NewYork.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, grup çalışması, aktif öğrenme yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e posta: mustafa.bakac@deu.edu.tr Tel ofis: 0232 3012382

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 7 4 28
Sunum Hazırlama 7 3 21
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 203

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1335323533
ÖK.2335323533
ÖK.353533333533
ÖK.45553555445345
ÖK.55553555445345