DERS ADI

: İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUĞUNDA YARATICI DÜŞÜNCE

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6051 İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUĞUNDA YARATICI DÜŞÜNCE SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HADİYE KÜÇÜKKARAGÖZ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin, yaratıcılığın ne olduğunu, yaratıcı endüstrilerin gelişmesini belirleyen faktörleri ve toplumun gelecekte daha fazla yenilik ve yaratıcılık ile tanımlanacağını işaret eden gelişmelerin analiz edilmesi gibi konuları kavrayabilmelerini ve yorumlayabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaratıcı düşünme ve yaratıcılık kavramlarının kapsamını bilebilme,
2   Eğitimde yaratıcılığın önemi, çocuğa kazandırdığı değerler ve örnekleri kavrayabilme
3   Teknolojik gelişmeler ve yaratıcılık arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
4   Yaratıcılı bir öğretim planı yapabilme
5   Yaratıcı bir öğretim materyali üretebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme
2 Yaratıcılığı geliştirici etkinlikler ve uygulamalar
3 Eğitim ve yaratıcılık
4 Düşünce eğitim programları
5 Yaratıcılığın ölçümü ve araçlar
6 Büyük keşifler , icatlar, yaratıcılık, mizah
8 Yaratıcılığın nörolojik temelleri
9 Sınıf öğretmenliği eğitimi ve yaratıcılık
10 Yaratıcı bir öğretim planı hazırlama
11 Yaratıcı bir öğretim planı hazırlama
12 Yaratıcı bir öğretim materyali hazırlama
13 Sunum ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yanık, O. (2007). Yaratıcılık. İstanbul: Bam Yayınevi.
Argun, Y. (2010). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Eğitim. Ankara: Anı yayıncılık
Edward De Bono, Altı şapkalı düşünme tekniği , Remzi kitapevi
Weiping Wu , Dynamic Cities and Creative Clusters , World Bank Policy Research Working Paper 3509, February 2005.
Florida, R., The Rise of the Creative Class Basic Books, New York, 2002
Cooke, P., Technology, Talent and Tolerance in European Cities: A Comparative Analysis: Full Research Report ESRC End of Award Report , RES-000-23-0467. Swindon: ESRC, 2007
Florida,R., Tinagli,I. Europe in Creative Age , Alfred P. Sloan Foundation, February 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösterme, tartışma, soru-cevap, örnek olay.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı, boşluk doldurmalı), çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadiye2000@yahoo.com; www.hadiyekkaragoz.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (Kütüphane araştırması, okuma çalışmaları) 14 3 42
Vize sınavına hazırlık 1 24 24
Final sınavına hazırlık 1 24 24
Ödev hazırlama 12 3 36
Sunum hazırlama 12 3 36
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.145545454554
ÖK.255545454554
ÖK.344545454554
ÖK.454545454554
ÖK.545545454554