DERS ADI

: OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE SORUNLAR VE YENİ YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6059 OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE SORUNLAR VE YENİ YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MEHMET ÖZER

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Okuma ve yazma öğretiminin gerçekleştirilmesinde kullanılan öğretim yöntemlerini, karşılaşılan sorunları, sorunların giderilmesinde olası yeni yaklaşımları da dikkate alarak özgün modeller önerebilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okuma ve yazma öğretiminde yöntem bilgisine sahip olma.
2   Okuma ve yazma öğretiminde karşılaşılan sorunları çözebilme.
3   Okuma ve yazma öğretimiyle ilgili yapılmış araştırmaları değerlendirebilme.
4   Okullarda yürütülen okuma ve yazma etkinliklerini planlayabilme.
5   Okuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlara özgün çözüm önerileri sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okuma ve Yazma Öğretiminin insan yaşamındaki önemi.
2 İlköğretim birinci sınıfa gelen çocukların gelişim özellikleri.
3 Türkçenin öğrenme alanlarından dinleme ve konuşma.
4 Türkçenin öğrenme alanlarından okuma, yazma ve görsel okuma.
5 Okuma ve yazmadan okur yazarlığa geçiş çalışmaları.
6 Okuma ve Yazma öğretim yöntemlerinden harf ve cümle yöntemi.
7 Okuma ve yazma öğretim yöntemlerinden ses temelli cümle yöntemi.
8 Ara sınav.
9 Okuma ve Yazma öğretiminde kullanılacak öğretim araçları.
10 Okuma ve Yazma öğretimiyle ilgili yapılmış araştırmalar ve belirlenmiş sorunlar.
11 Yapılmış araştırma çalışmalarına devam.
12 Bazı Batı Avrupa ülkelerinde okuma ve yazma öğretimi.
13 Okuma yazma öğretimiyle ilgili öğrenci raporlarının tartışılması.
14 Öğrenci sunumlarına devam.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kıroğlu,K. (Editör) (2006) Yeni İlköğretim Programları. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Tortop,R. Ve Arkadaşları (2006) İlköğretim Birinci Sınıf Öğretmen Kılavuz Kitabı. İzmir: Özden Ofset Matbaacılık.
Akyol, H. (2005) Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Keskinkılıç,K. ve Keskinkılıç, S.B. (2005). Türkçenin Temel Becerileri ve Ses Temelli Cümle Yöntemi ile İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: BRC Matbaacılık.
Çelenk.S. (2006) Etkinlik Temelli İlkokuma ve Yazma Öğretimi. İstanbul: Yaylacık Matbaası.
Öz, M.F. (2005) Uygulamalı İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 13 3 39
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 171

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1223334
ÖK.22342444
ÖK.33545
ÖK.4223555
ÖK.5335555