DERS ADI

: SPOR VE EGZERSİZLE MOTİVASYON

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6052 SPOR VE EGZERSİZLE MOTİVASYON SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ERKUT KONTER

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Doktora adaylarının spor ve egzersizde motivasyona ilişkin bilgilerini derinleştirmelerine, bu konuda becerilerini geliştirmelerine ve kullanmalarına yardımcı olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Motivasyona ilişkin temel kavramları ve bilgileri kavrama ve kullanabilme
2   2. Yetkinlik beklentisi, hedef belirleme, yeterlilik algısı ve motivasyon ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
3   3. Kontrol algısı ve başarı motivasyonuna ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
4   4. Gereksinmeler ve motivasyona ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
5   5. Motivasyon ve cesarete ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Kavramlar: Uyarılma, aktivasyon, konsantrasyon ve motivasyon. Sınırlar ve yanlışlıklar
2 Başarı Hedefleri ve motivasyon süreci
3 Çocukta motivasyonun gelişimi
4 Gençlerde motivasyonu arttırma
5 Hareket eğitimi ve oyunda motivasyon
6 Hedef belirlme ve motivasyon
7 Yetkinlik beklentisi, yeterlilik algısı ve motivasyon
8 Vize
9 İçsel motivasyon, dışsal motivasyon ve amotivasyon. Teoriler ve modeller.
10 Kontrol algısı ve motivasyon
11 Gereksinmeler ve motivasyon
12 Direk ve indirek motivasyon
13 Başarı Motivasyonu
14 Motivasyon ve Cesaret
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Roberts, G.C. (2001). Advances in Motivation in Sport in Exercise. Human Kinetics. IIIinois.
Wann. D. (1997). Sport Psychology. Prentice Hall, New Jersey.
Martens, R. (1987). Coaches Guide to Sport Psychology. Human Kinetics. IIIinois.
Taylor, J. Wilson, G. (2005). Applying Sport Psychology. IIIinois: Human Kinetics.
Weinberg, R. Gould, D. (20011). Foundations of Sport and Exercise Psychology. IIIinois: Human Kinetics.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkut.konter@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (Kütüphane araştırması, okuma çalışmaları) 13 4 52
Vize sınavına hazırlık 1 25 25
Final sınavına hazırlık 1 25 25
Ödev hazırlama 2 12 24
Sunum hazırlama 2 12 24
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1355353343
ÖK.245533334
ÖK.3544533
ÖK.4544444
ÖK.55434