DERS ADI

: GÖRSEL SANATLARDA DIŞAVURUMCU ANLATIMDA OTOBİYOGRAFİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 6069 GÖRSEL SANATLARDA DIŞAVURUMCU ANLATIMDA OTOBİYOGRAFİ I SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT CEMİLE ARZU AYTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Görsel Sanatlar'ın her türlü dışavurumcu anlatımında ve çağdaş sanatsal dil yaratmada otobiyografinin (özyaşam öyküsünün) yeri ve oluşturucu gücünü, çağdaş sanat ve kendilik kuramları ile, gerçek sanat örnekleri üzerinden tartışarak ve değerlendirmeler yaparak yeni sanatsal oluşumlarla (çağdaş ve yeni, özgün sanatsal ürün)kişide yeni farkındalıklar kazandırma. Sanatsal dil yaratmada sanatının konusu kendi yaşamı olan modern ve postmodern sanatçıların çalışmalarına yön veren olayları, kişileri, deneyimleri öz ve düzenli bir biçimde sunabilme. Kişinin kendi varlığını tanımlayarak, biyografisini kendi sanatsal diline yerleştirmesini, çağdaş sanatsal üretimlere dönüştürebilmesini ve çağdaş sanat malzemelerini ve tekniklerini kuramdan pratiğe uygulama becerisi kazandırma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1- Biyografi, Otobiyografiyi ve türlerini tanımlayabilir.
2   2- Öz yaşamı bir sanat objesi gibi dışavurumcu anlatımda kullanabilir.
3   3- Edebi bir alan olan otobiyografinin sanata katkısını bilir ve post-yapısalcı anlayışta otobiyografik sanat projelerinde(sanatsal üretimlerde) çağdaş sanat materyallerini ve tekniklerini kullanabilir
4   4- Bireysel mitoloji -yaşam ve sanat arasındaki sınırların eridiği çağdaş görsel sanat eserlerini çözümleyebilir
5   5- Otobiyografi , öz yaşam öyküsel çaba, anı ve kültürel unsurların, yaşam hakkında bilinenlerin çağdaş sanatta yapıbozuma uğratılmasını, yeniden kurmaca ve dışavurumunu postmodern sanatın yerli ve yabancı sanatçıların eserleri üzerinden okuyabilir
6   6- Kişi kendi varlığını ve biografisini kendi sanatına projeye dayalı eğitim modeli ile yerleştirerek, otobiyografik sanatsal üretimler yaratabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Hafta Biyografi ve Otobiyografi Kavramına Giriş. Ders Tanıtımı. 11. Hafta Türkiye'de otobiyografik anlatımcı postmodern sanatçılar ve eserleri
2 2. Hafta Otobiyografi/Günce Anlayışı-bir edebi alan.Örnek Sunumu, Biyografi /Günce Anlayışı ve bir edebi alan: Plutarkhos ve Attarbiyografi türünün ilk örnekleri 12. Hafta Proje 3: Otobiyografik sanat projesi uygulaması (Öz Farkındalik -Performans )tanıtım.
3 3.Hafta Biyografi Türleri (Anlatım biçimine göre), -Sergileyici yaşam öyküsü, - Yapısal (Fictional) yaşam öyküsü 13. Hafta Proje 3: Otobiyografik sanat projesi uygulama
4 4. Hafta Özyaşam öyküsel çaba, anı ve otoportre. Örnek sunumu.(Bir Dinozor'un Anıları, vb. )Proje 1: Kişisel Sanat Diyagramı-Özyaşam öyküsel sanat diyagramı uygulaması. 14. Hafta Son değerlendirme ve proje çalışmaları sergileme
5 5. Hafta Bireysel mitoloji-yaşam ve sanat arasındaki sınırları eritme.Kuramlar: Kohut ve Hartman'ın kendilik ve kendilik nesnesi kavramları, kendilik ruh bilimi ve kuramları 15. Hafta FİNAL
6 6. Hafta Sanat Tarihi'nde sağlam bir kendilik örneği: Sarsıntılı ve sıradışı yaşamların sanatsal üretime dönüşümü(Frida Kahlo'nun otobiyografisi:Resimdeki Yaşam)
7 7. Hafta Sarsıntılı ve sıradışı yaşamların sanatsal üretime dönüşümü (Lautrec'in Otobiyografisi)
8 8. Hafta VİZE
9 9. Hafta Proje 2: Otobiyografik sanat projesi uygulaması (Post-yapısalcı Yöntemle-Montaj ve Asamblaj)tanıtım.Sanatsal dilde sanatının konusu kendisi olan ünlü ressam: Rembrandt
10 10. Hafta Proje 2: Otobiyografik sanat projesi uygulaması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sanatçı İmgesinin Oluşumu-Ernst Kris ve Otto Kurz, Sanatı Eleştirmek- Günceli Anlamak-Terry Barnett, Sanat Hayatı İçerir mi - Necmi Sönmez, Ünlü Ressamlar- Hayatları ve Eserleri- Sadun Altuna, Bir Dinazor'un Anıları- M.Urgan, Yazınsal Türler(Biyografi)- E. Özdemir, Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm-Eleştirel Bir Giriş- Maden Sarup, 101 Portre, Ünlü Ressamlar-Hayatları ve Eserleri, 60 Sonrası Sanat Akımları-N.Atakan, Korkunun Güçleri-Kristeva.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer sunumu, projeye dayalı eğitim modeli

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

süreç yönetimi , devamlılık, orjinalite, yaratıcılık

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.aytekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 10.00-11.00 arası.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Final Sınavına Hazırlık 12 1 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61