DERS ADI

: ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 6056 ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ARİF ZİYA TUNÇ

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Anadolu nun uygarlıkların ve kültürlerin gelişime katkılarını sorgulamak, Anadolu kültürünü oluşturan tarihsel izleri semiyolojik olarak çözümlemek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Arkeolojik müzelerin tarihsel önemini tartışma.
2   Anadolu daki eski uygarlıklara ait kültürleri tartışma.
3   Anadolu daki Leit motiflerin plastik ve semiyotik önemini kavrama.
4   Eski Anadolu kültürünün günümüzdeki yansımalarını tartışma.
5   Anadolu Uygarlıkları nın insanlık tarihindeki yeri ve önemini kavrama.
6   Eski Anadolu Uygarlıkları nın önemini kavrama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eski Anadolu Uygarlıkları
2 Anadolu da Höyükler ve yaşama dair izler (Göbeklitepe,Kültepe, Alişar, Çatalhöyük, Alacahöyük)
3 Hititlerde keramik (pişmiş toprak)sanatı ve süslemelerdeki kültürel öğeler (Bitik Vazosu/Kutsal Evlenme)
4 Güneş kurslarında malzeme, biçim ve form ile soyutlamacı yaklaşım
5 Hayvan figürleri ve hayvan formundaki kap kacaklar (Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi)
6 Eski metinler /mitler ve bunlardaki kültür öğeleri
7 İvriz Kaya kabartmalarında (Kargamış Savaş Arabası Kabartması) figürler ve betimlemelerin semiyotik çözümlemesi
8 vize
9 Kabartma ve küçük heykelciklerde betimleme üslupları ve anlatımcılık (Giysiler, gündelik aletler, kenar suları, kumaş kıvrımları, saç ve sakal betimlemeleri)
10 Tarihsel ve kültürel öneme sahip ana (Leit) motifler; Ana Tanrıça Kibele heykeli, Komagene Kralı I. Antiochos ile Herkül ün tokalaşmasını betimleyen kabartma ve bu sahnenin kültürel değeri, Didim de Medusa başı, Bitik Vazosu üzerindeki renkli betimlemelerin semiyotik çözümlemesi)
11 Bergama Zeus Tapınağı (Ejder Alkyoneus betimlemesi), Selçuk `ta Artemis tapınağı, Afrodisyas heykel Okulu ve Heraklia ve Homeros un Anadolu Kültürü ne katkıları
12 Smyrna da ve Yeşilova da eski yaşam kültürüne ait izler (M.Ö. 8500)
13 Taş ve kaya kabartmalarında gündelik yaşama dair sahneler (Zincirli, Alacahöyük)
14 Aydın Trallez de sosyal mimari (kütüphane, anfitiyatro ve hamam) ve kültür
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hitit Çağında Anadolu (Sedat Alp, 2001),
Tanrılar Mezarlar ve Bilginler (C. W. Ceram, 2015),
Anadolu Uygarlıkları (Ekrem Akurgal, 2014),
Anadolu Kültür Tarihi (Ekrem Akurgal, 1997),
Afrodisias Müzesi Kataloğu,
Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi Kataloğu,
İzmir Arkeoloji Müzesi Kataloğu,
Zeugma Müzesi Kataloğu

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Literatür tarama
2. Arşiv tarama
3. Sunum
4. Araştırma Gezisi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Konunun anlaşılması
2. Arşiv araştırma
3. Sunum
4. Araştırma gezisi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61