DERS ADI

: ÇEVRE UYGULAMALARI VE PROJELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5019 ÇEVRE UYGULAMALARI VE PROJELERİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HALİL AYDIN

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, çevre eğitiminde deney tasarlama ve uygulamanın öneminin vurgulanması ve öğretmen adaylarının deney tasarlama, uygulama ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre öğretiminde deneyin önemi
2   Deney yapma yöntemi ve öğretim programıyla ilişkisi
3   Deney çalışma yaprağı hazırlama
4   Deney için amaç ve kazanım belirleme
5   Sonuçları tartışma ve yargıya varma süreci

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersle ilgili kaynaklar
2 Çevre kavramının öğretiminde deneyin önemi
3 Deney yapma yöntemi ve öğretim programıyla ilişkisi
4 Deney çalışma yaprağı hazırlama
5 Deney için amaç ve kazanım belirleme
6 Deney araç-gereci belirleme
7 Ucuz ve atık malzemeden araç-gereç yapma
8 Ara Sınav
9 Deney yapma ve veri toplama süreci
10 Sonuçları tartışma ve yargıya varma süreci
11 Bilgisayar destekli deney tasarımı
12 Örnek deney tasarımları
13 Örnek deney tasarımları
14 Örnek deney tasarımları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2001). Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16-17:193-200

Uzun, N., Sağlam, N., VarnacıUzun, F. (2008): Yeşil Sınıf Modeline Dayalı Uygulamalı Çevre Eğitimi Projesinin Çevre Bilinci ve Kalıcılığına Etkisi, Ege Eğitim Dergisi 2008 (9) 1: 59-74.

Brisk, M.A. (2000). Çevre dostu 1001 proje, öğrenciler için uygulamalı çevrecilik eğitimi, (Çev: Seniha Yavaş vd.), İstanbul: Beyaz Yayınları: 109.

Uzun, N. (2006). Altındağ İlçesi'nde çevre eğitimi: "yeşil sınıf" modeli, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yayın Organı "Çevre Sayısı", 8 (49), 14-15.

Orta Öğretim Proje Hazırlama Ders Kitabı http://www.meb.gov.tr/Ders_Kitaplari/OrtaOgretim_OzelSekt/proje_hazirlama/Proje_Haz%C4%B1rlama.pdf

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 4 52
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
Ödev hazırlama 2 10 20
Sunum hazırlama 2 10 20
Diğer (lütfen belirtiniz)Proje 2 10 20
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13555525533
ÖK.23555525533
ÖK.33555525533
ÖK.43555525533
ÖK.53555525533